Wat is er nieuw

welke opvoerpomp

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jacky2211
  • Startdatum Startdatum
J

Jacky2211

Guest
hoi,

ik ga over 2 weken mijn nieuwe (gebruikte) aquarium ophalen. Deze heeft een bioloog en is compleet behalve een opvoerpomp.

Ik ga van een rio 240 naar een aqua van 160 x 60 x 60 dus daar ben ik (en mijn visjes met mij) wel heel blij mee.

Het is voor het eerst dat ik een bioloog ga gebruiken en ik ben nog even aan het zoeken naar welke grootte ik qua opvoerpomp moet gebruiken. Ik wil de bak ook niet helemaal suf filteren maar tegelijk ook niet tekort komen in capaciteit.

Er zit zo'n 2 meter leidingwerk tussen bioloog en aquarium. Bioloog is ca 100 x 40 x 40 (niet exact gemeten). De opvoerhoogte zal dus max ca 160 cm zijn.

Iemand enig idee wat ik hier nu voor capaciteit opvoerpomp het beste op kan zetten?

N.B.: ik heb vooral gourami's en ramirezi dus een ph van rond de 6,5 en niet al te veel stroming.
 
zet hier boven,opvoerpompen in google.
 
thnx, dacht toch dat ik t goedgedaan had maar helaas dus.

Google kan ik zelf ook bedenken, ik zoek meer wat gebruikerservaringen van mensen die zelf een bioloog hebben
 
Zorg dat je zeker een pomp hebt op zuignapjes ivm trillingen.Er zijn vele soorten.

Ik had onlangs newjet aangekocht en gelukkig mogen terugbrengen.Nu eheim compact 2000 en deze is stil en regelbaar.

Als je met bioloog werkt zorg voor klein pompje met slang.Dat kan je laten draaien bij pompuitval of werken aan bak ofzo bv.Ik heb klein pompje via back up van pc.Kan daar 48u op draaien als stroom uitvalt.
 
oke, dankje wel. Die eheim is nog betaalbaar en lijkt me sterk genoeg voor mijn bak.

nu hoor ik alleen iets wat nieuw is voor me: backup pomp via pc? nog nooit van gehoord. Hoe en wat dan?

En, als nieuweling in t bioloog filteren: loop ik t risico dat bijv tijdens mijn vakantie bij een stroomstoring mijn aquarium leegloopt? Da's toch wel een spooky gedachte voor een intern filter gebruiker

Verhalen zijn verschillend, doe ik er wel goed aan over te gaan naar een bioloog? Of toch beter een extern potfilter?
 
Nee, als er niets opgepompt wordt,komt het tot stilstand.

Als de pompslang Niet in het water hangt,of gaatje in sproeibuis,dat bij teruglopen lucht wordt aan gezogen.
stopt het ook.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan