Wat is er nieuw

Welke Panaqolus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jay47
  • Startdatum Startdatum
J

Jay47

Guest
WP_20161022_20_58_11_Rich.jpg

Deze Pleco (boven) heb ik al 2 jaar in mijn aquarium, dacht altijd dat het een Panaqolus Maccus was.
Maar blijkbaar is het geen Maccus, heeft iemand een idee?

Heb ook 3 andere foto's toegevoegd van harnasmeervallen die ik zelf gevangen heb.
Officiële namen weet ik niet ken alleen locale namen.
1 en 2 zijn waarschijnlijk het zelfde maar de een is groen de ander wat roder.
Zou leuk zijn als iemand het weet.

WP_20151025_16_29_01_Pro.jpg

WP_20151025_16_49_20_Pro.jpg

WP_20151025_17_13_36_Pro.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een Panaqolus Albivermis.
L204

Thanks voor je antwoord maar een Panaqolus Albivermis is het niet.
L204 heeft duidelijke strepen en staart einde is anders.

Het lijkt mij toch eigenlijk wel een Panaqolus maccus

Hij/zij is ongeveer 7cm.

Die andere vind ik trouwens wel op de Pterygoplichthys punctatus lijken

Hmmm kan idd een Maccus zijn omdat alleen mannetjes staart met een sliert hebben kom ik net achter. Dan heb ik een vrouwtje zo te zien.

1. Lijkt mij ook gewoon een panaque maccus.
Vind 2 & 3 vrij veel lijken op een gewone plecostomus hypostomus
4 Lijkt me wel wat specialer, ik zal eens even voor je gaan zoeken.

P.S. 4 zit richting een sturisoma / lamontichthys naar mijn mening. Er is nog zo'n familie maar ik kom even niet op de naam.

(kijk dit bestandje even voor de juiste familie: http://www.mapress.com/zootaxa/2007f/zt01462p040.pdf )

Laatst bewerkt:
1 en 2 lijken idd op een Pterygoplichthys Punctatus (aan de bouw en patroon te zien) ze leven in holen langs de over btw.
Je kan aan het randje staan en een paar keer stampen dan komen ze kijken wat er aan de hand is, zo kun je ze pakken.

3 is gaat volgens mij meer richting lamontichthys.
Baal wel, had meer fotos moeten maken.
Als alles mee zit ga ik er volgend jaar weer heen en wie weet vang ik ze weer.

WP_20151023_18_27_43_Pro.jpg

Hier nog een andere soort, deze word niet veel groter dacht ik baarddraden zijn wel 2 tot 3 keer langer z'n eigen lichaam.

Heb iets van 25 verschillende soorten gevangen, maar niet van alles een foto gemaakt jammer genoeg.
Deze hield ik zo vast omdat het giftig is, je gaat er niet dood aan maar 30 min pijn. Ben ook een paar keer gestoken door een andere soort in mijn hand. Voelde ong 30 min pijn, voelde mijn hand kloppen en het lijkt of er iemand steeds met een hamer op slaat, plus je hart gaat sneller kloppen. Echt een raar gevoel dus.

Wat een bijzondere vis! Ik dacht dat garnalen lange voelsprieten hadden, maar deze zijn wel echt super lang 😀

Ja ik keek ook verbaasd, nog nooit zulke lange gezien bij een vis. Het zijn vreetzakken, had er 4 gevangen foto is wat wazig 🙁

Ik denk nu ook dat het een Maccus is.
Kijken of ik een mannetje kan vinden voor haar 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan