1. Een bezoek aan onderstaande sponsors houdt deze deze snelle server in stand. Dank voor uw support!

Welke Pangio Kuhli heb jij?

Discussie in 'Modderkruipers en Grondels' gestart door Dargine, 24 aug 2012.

Aangepast zoeken
View Users: View Users
  1. Mascha&Ivo

Mascha&Ivo

Lid geworden:
    16 aug 2012
    Ga er maar vanuit dat dat onder aquariumomstandigheden zomaar zou kunnen gebeuren.
    Ga er ook maar vanuit dat het niet veel zal voorkomen omdat het tot kweek in het aquarium niet zo snel komt.

~ Ivo

2. WilcoNL

WilcoNL

Lid geworden:
    6 mrt 2015
    Weet iemand waar de Pangio Cuneovirgata of Malayana te koop zijn?
    Of waarom deze niet (makkelijk) te vinden zijn?

3. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Klopt want ik heb er 5 (2 soorten dus) en nakweek is hier ook geen sprake van.

4. WilcoNL

WilcoNL

Lid geworden:
    6 mrt 2015
    :S niemand hier een idee over?

5. Dargine

Dargine

Lid geworden:
    27 jan 2010

Je zal ze als bijvangst moeten vinden tussen P. semicincta, de P. cuneovirgata komt uit hezelfde gebied. Dat is ook precies het antwoord op je 2e vraag:

"te kleine P. semicincta" worden door de lokale vissers terug gegooit. Vermoedelijk kennen de meeste het verschil niet.

Aan de overkant van de Noordzee worden ze wel vaker aangeboden, bij Nederlandse groothandels heb ik ze nog niet voorbij zien komen onder de juiste naam.

6. WilcoNL

WilcoNL

Lid geworden:
    6 mrt 2015
    Ah, dat klinkt logisch ja.
    Ik was bang dat ze misschien lastig te houden waren, maar dan start nu mijn zoektocht :)

7. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Ze zijn niks lastiger te houden dan een gemiddelde vis vind ik hoor.
    En ze zijn erg leuk als ze in actie door de bak zwemmen. Je kan ze soms amper goed volgen zo snel zijn die jongens. Hier zitten ze ook graag in legholen met zn allen.

8. Mascha&Ivo

Mascha&Ivo

Lid geworden:
    16 aug 2012
    Volgens mij heeft Wilco het daar specifiek over de cuneovirgata.

~ Ivo

9. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
  10. Mascha&Ivo

Mascha&Ivo

Lid geworden:
    16 aug 2012
    Dat is dus maar de vraag.

Het is een visje wat uit zeer zacht en zuur water komt. De ene soort uit zo'n water doet het beter op ons Nederlandse kraanwater dan de andere soort.

~ Ivo

11. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Zou heel goed kunnen Ivo, ik ben afgegaan op de info die in de link wordt genoemd ;).
    Vervelende is bij het zoeken naar info dat je overal bijna weer andere info tegenkomt.

12. WilcoNL

WilcoNL

Lid geworden:
    6 mrt 2015
    Omdat ze voor de grotere soorten al een minimum bak van 100cm opgeven, heb ik liever de wat kleinere.
    Al lijken het me geen echte zwemmers en denk ik dat een fijne zandbodem met veel schuilplaatsen belangrijker zijn.

Ze staan onderaan het wensenlijstje, maar wie weet kan ik de kleintjes vinden. Ze zijn wel erg leuk.

13. Martin vd V

Martin vd V

Lid geworden:
    10 mei 2009
    Ik heb ze nu 2 jaar ongeveer en ze doen het prima, zijn net dikke fietsbanden terwijl ik ze nooit zie eten en ze het liefst onder hout of in een hol zitten van klei.

Voeren doe ik 1 x per week met 2 zakjes tubifex die ik los klop en dan in het aquarium giet, een gedeelte word opgegeten en de rest graaft zich in.

Ik heb de standaard Kuli en de Pangio Piperata die ik eigenlijk veel leuker vind aangezien die door het zand heen scharrelt vaak zie je alleen de kop od staart uitsteken.

14. SmartDuck

SmartDuck

Lid geworden:
    30 mrt 2016
    Ik kwam Pangio Semicincta (waarschijnlijk) van het week-end tegen en heb er 5 meegenomen.
    Ze zitten nu nog in een Aqua 40 maar verhuizen binnenkort naar een 70 liter bakje waar ze samen gaan leven met een schooltje chinese danio's en een paar garnalen.
    Ze zijn nog erg klein 4-5 cm schat ik.
    Ik ben benieuwd hoe ze het de komende tijd gaan doen.

15. Spruitje

Spruitje

Lid geworden:
    19 feb 2015
    Ik heb 5 Pangio semicincta en 2 P. oblonga's. De oblonga's heb ik ruim een maand terug gehaald, maar ze scharrelen mooi met de semicincta's mee. Leuk om te zien!

16. sigpro

sigpro

Lid geworden:
    19 mrt 2015
    Ik heb 6 in mijn 150cm bak, deze bak had ik overgenomen en er zat 1 kuhli bij. Dus heb ik er 5 bij gehaald. Verkoper wilde mij perse 10 aansmeren.
    Hij zei iets van 4 keer koop 10 anders zie je ze nooit, maar ik ben een persoon als ik bijna gedwongen word zeg ik dikke lul doei. Maar goed ik heb er dus 6 en ik zie ze elke dag dus dat verhaal dat je ze nooit ziet vind ik dus onzin. Zal heus wel voorkomen, maar ik zie ze alle 6 elke dag tijdens voeren :)

17. algeneter12

algeneter12

Lid geworden:
    11 apr 2012
    De kweek van deze vissen is redelijk moeilijk, maar niet onmogelijk. Ze strooien de eitjes in het rond, normaal gezien in de stroming en ze worden ervan verdacht de eitjes op te eten. De kweken die in aquaria zijn gelukt zijn allemaal toevalskweken. Er werd elke keer gebruik gemaakt van grof grind of iets anders waardoor de kuhli's de eitjes niet konden op eten. De jongen konden doorgaands hun eigen voedsel prima vinden.

18. Danielle den Hollander

Danielle den Hollander

Lid geworden:
    15 feb 2017
    Ik heb eergisteren deze twee soorten gekocht.

IMG_20170316_213649.jpg

IMG_20170316_214122.jpg

19. Jarne99

Jarne99

Lid geworden:
    12 dec 2016
    Ziet er mij tweemaal de semicinta uit.

Aangepast zoeken