Wat is er nieuw

Welke pantsermeerval is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter -Gert67-
  • Startdatum Startdatum
G

-Gert67-

Guest
Hallo,

Wij hebben van iemand Kardinaal Tetra's overgenomen en kregen deze 3 pantsermeervallen erbij. De vorige eigenaar weet niet welke soort het betreft. Wie weet het wel?

795784_0_82_gert67_pantsermeerval.jpg

475921gert67_0_82_gert67_pantsermeerval1.jpg

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Op de 2e foto achterin is een andere,...die weet je zelf toch!!

Ik zit te denken aan de Corydoras punctatus

emPJ5g6BJeVQ_SpYbhiyl0a-qmd3bUj-.jpeg

ter vergelijking

en de andere is uiteraard de C sterbai

Bedankt voorde vlotte reacties

@erik79 De Loxozonus is het niet. Op de 2e foto achter is de C. Sterbai

@meksjoef Ik heb gekeken op de link. Er zijn een aantal die erg lijken op de soort die wij hebben, maar heb nog niet de juiste gevonden. Zal via deze site eens vragen of iemand ze herkent

@AquaVISie De Punctatus heeft stippen op zijn masker en de C. van ons hebben een zwart masker....

Toch leuk om al eerste te schieten,..die sterbai wist ik...

Ze moeten nog ff op kleur komen. Dat zal schelen....
Of nou weer wrong?

@killerfish Ze lijken inderdaad enorm op Corydoras Melanistius

@eric79 de C. Sterbai hebben we gekocht en geen idee of het volwassen exemplaren zijn

Ik heb ooit een corydoras mix gekocht op de beurs in boxtel, 2,95 voor 3 verschillende.....
Koopje dacht ik, totdat ik thuis was en las dat het een groepsdier is....3 is toch geen groep he!🙂

Ik dacht dat de c.sterbai kleinblijvend is, dus lastig te zien inderdaad

Corydoras agassizii misschien?

Of misschien de Corydoras ambiacus?

Of misschien nog de Corydoras leucomelas?

En ik kwam ook nog de Corydoras delphax tegen, misschien is dat hem?

Het is zo verdomde lastig / ondoenlijk om gestippelde Corys the ID-en en al helemaal als je niet weet uit welk / land ze vandaan komen.
Daarbij komt nog eens dat diverse soorten verschillende verschijningsvormen hebben.
De Melanistius heeft veelal een donkerder gezichtsmasker, de Agassizii vaak grotere vlekken.
Ik denk zelf aan de C87 of de Ambiacus (die al helemaal veel verschijningsvormen heeft).
De Punctatus wordt zelden geimporteerd volgens mij.
Prachtige vissen : wees er zuinig op !!!

Of Delphax hahaha (gezien de "bult" op de kop.

Hieronder nog een paar foto's

694662_0_82_gert67_pantsermeerval2.jpg

752912_0_82_gert67_pantsermeerval3.jpg

768115_0_82_gert67_pantsermeerval4.jpg

@Zora; ik heb inmiddels meerdere gezien die er erg op lijken (Ephippifer, Saramacecensis, Brevirostris, Agazssizi), lastig maar uiteindelijk zal ik er achter komen.
Hoe meer ik naar de foto's kijk, des te meer ik het idee krijg er onderling tussen deze drie de nodige verschillen zijn. Zijn ze alleen wel van dezelfde (onder)soort vraag ik me nu af.

@AadMec; ben er zeker zuinig op, zodra ik zeker weet welke soort het is ga ik op zoek naar een stuk of 4 ter aanvulling van deze drie.

@AadMec; van de zijkant lijkt hij het inderdaad te zijn. Alleen het masker (de neus) van de C. die wij hebben is donker.

De C. die wij hebben
694662_0_82_gert67_pantsermeerval2.jpg

C 87
956693_0_82_c87.jpg

C. Ephippifer
244632_0_82_corydoras_ephippifer.jpg

C. Meleanistis
583471_0_82_c.jpg

C. Brevirostris
222942_0_82_corydoras_brevirostris.jpg

C. Delphax
333282_0_82_corydorasdelphax.jpg

C. Agassizii
318211_0_82_c.jpg

Allemaal hebben ze de gelijkenis, maar of ��n van deze het is??

In mijn beleving komen alleen de C87, Delphax, de Agassizii en de Ambiacus in aanmerking.
De andere zijn kortere / hogere Corys.
Je zou ze op Planet Catfish kunnen zetten (Of op Facebook Corydorasworld).
Daar zitten de echte Coryfanaten.

Ik zet mijn geld op de C87 (vorm/kleur/vorm kop etc...) !!
En ik heb gezien dat ze worden aangeboden

C. Ephippifer heb ik in de handel / websites nog nooit gezien.

Vanmiddag was ik bij de aquariumhandel bij mij in de buurt. Daar houden ze het op de C. Delphax.

Zelf denk ik dat het de C87 is of Delphax, maar ja ik ben geen echte kenner, laat staan een expert.

Op Planet Catfish zetten vind ik een goed idee, binnenkort maar eens even doen. En facebook doe ik niet aan, dus de andere suggestie gaat niet lukken. Maar bedankt voor de tips.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan