Wat is er nieuw

Welke plant is dit?

Tig

Well-known member
Lid geworden
28 april 2013
Berichten
320
Leeftijd
50
Locatie
Stuttgart
Weet iemand welke plant dit is?
Het is heel zeker een rotala, weet alleen niet meer welke precies maar ben er ook bijna zeker van dat het niet de rotala rotundifolia is.
 

Bijlagen

  • IMG_0131.jpeg
    IMG_0131.jpeg
    2 MB · Weergaven: 26
  • IMG_0130.jpeg
    IMG_0130.jpeg
    1 MB · Weergaven: 23
  • IMG_0129.jpeg
    IMG_0129.jpeg
    2 MB · Weergaven: 26
  • IMG_0128.jpeg
    IMG_0128.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 22
Ik weet het niet. Misschien een rotala macandra green?
De rode Rotala macandra, met nog grotere bladeren staat ernaast.

Wat mij is opgevallen is dat de plant, nadat ik de bak opnieuw heb ingericht en regelmatig voeding krijgt toch echt grote bladeren krijgt.
 
Denk ook dat het de Green is...

Al kijk je naar de onderkant zie dat het bladvorm afwijkt.
Het is gedrongen en misvormt. Dat is duidelijk een signaal van een teveel aan micro's geweest
 
  • Leuk
Waarderingen: Tig
Ja, die had de hele tijd wel kleine bladeren.
Begin vorige week of eind van de week ervoor was de gedrongen bladvorm nog duidelijker te zien aan de lage stengels
Ik vind wel dat ie er intussen iedere dag beter en beter uitziet of ben ik mis?

Ik was enkele maanden niet thuis, mijn man zei dat hij de planten had gesnoeid en al bij al zagen ze er nog goed uit. Geen waterwissel, geen plantenvoeding.
De rotala was hoog gegroeid en had kleine bladeren.
3 weken geleden heb ik de bak opnieuw ingericht. Van deze de onderkant afgeknipt en weer ingeplant

Ik weet dat ik ooit de rotala macandra green gekocht heb maar of het voor die bak of voor de grote weet ik niet meer en ik vind de email met de bestelling ook helemaal niet meer...
 
Ik vind wel dat ie er intussen iedere dag beter en beter uitziet of ben ik mis?
Nieuw blad ziet er prefect uit zelfs :thumbs:
Ik weet dat ik ooit de rotala macandra green gekocht heb maar of het voor die bak of voor de grote weet ik niet meer en ik vind de email met de bestelling ook helemaal niet meer...
Het kan natuurlijk zijn dat ik mij vergis, want een plant via een foto is altijd erg lastig te determineren.
 
Alles goed. 👍
Normaal weet ik wel iets van waterplanten maar hier was ik nu ook niet meer zeker van. 😄

Ben blij dat het deze kant opgaat met die aquarium. Dit had ik helemaal niet verwacht.

Stel nu dat het toch de rotundifolia is, kan die dan zo grote bladeren krijgen?
 
Inderdaad is het wel een rotala macrandra green.

Was gisteren avond te gast op Youtube in een livestream van een aquascapingkanaal waar je vragen kon stellen enz. en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen 😂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan