Wat is er nieuw

Welke plant is dit?

Rick85

Well-known member
Lid geworden
4 augustus 2014
Hoi ,

Vandaag bij aquariumwinkel geweest en ook een leuk plantje meegenomen, alleen niet naar de naam gevraagd.

Weet iemand welke plant dit is (die met de rood/paarse nerven)

is wel goed om te weten 😛

http://i38.servimg.com/u/f38/18/14/65/80/wp_20110.jpg
ZU_ylwqSU11shQAgOo4cqYZLSGaFlRUx.jpeg

Helaas geen aquariumplant, die zal het een paar maanden uit houden en dan is hij weg

ehm waarom verkopen ze die dan aan me :|

Zet deze kweekvorm van de Fittonia maar op je vensterbank, want in je aquarium zal hij het niet lang volhouden. Op je vensterbank trouwens ook niet want het is een niet al te gemakkelijk plantje. Al met al helaas zonde van je geld. 🙁

Vanaf de jaren 80 worden al diverse kamerplanten verkocht als waterplant. Het brengt wat extra's in het assortiment, en er is altijd wel iemand die erin trapt.

Lees dit ook maar even. http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... mber=96188

ah ja was maar iets van 3,50

Bij het tuincentrum als kamerplant gemiddeld 0,95 cent. 😉

en van de fouten zal men leren

Je kan altijd je beklag doen. Hoe meer mensen klagen hoe minder de winkeliers ze inkopen.

Prachtige plantjes, ik heb ze al zeker een jaar in mijn bakje staan,
Heeft veel licht nodig en eens in de maand voedsel bij voegen, helaas mag het maar matig water hebben.

Ik praat wel over het bakje op mijn salontafel :sorry:

Tja bijna iedere maand lees je hier op het forum over deze lage praktijken, of volledige onkunde van dierenzaken -jammer-

TonHageraats zei:
Tja bijna iedere maand lees je hier op het forum over deze lage praktijken, of volledige onkunde van dierenzaken -jammer-

Ik denk het laatste. Helaas is de kennis van dit soort zaken bij de meeste dierenzaken minimaal tot nihil.

Eerste en laatste keer dat ik in een winkel een plantje kocht. Vanaf nu zal ik alleen maar via internet bestellen, dit ging mij met al mn andere planten heel goed af.

Als je je van tevoren goed ori�nteert is er natuurlijk niets aan de hand. Als je een plantje ziet wat je leuk lijkt, schrijf de naam op en zoek dan eerst op internet op wat het voor iets is. Je moet dat toch ook doen bij de koop van vissen. Naam opzoeken, kijken wat de behoeftes zijn van die vis, en als alles in orde is kan je hem kopen. Ook op internet zie ik hem wel staan als aquariumplant. Je loopt daar dus dezelfde risico's

Het is heel grappig want heb deze plant maar uit het aquarium gehaald en in een pot op de vensterbank gezet. Binnen een dag volkomen dood :| Wat een flutplant haha
Heb in mn aquarium in plaats maar een Persicaria praetermissa Ruby geplant

Ja veel zaken verkopen ze en eigenlijk moeten ze in bv het terrarium maar niet in een aquarium.
Ik vermoed dat de winkels het niet weten of denken dat de klant zelf wel weet dat hij niet onder water kan.
Vaak is de kennis van verkopers ook niet echt op peil.
Maar bij enkele zaken wijst men je er wel op zoals bij de Hornbach hier in de stad. Was toch netjes vond ik.

Bij de hornbach in Zaandam vind ik wel dat ze kennis van zaken hebben hoor.
Daar ben ik ook altijd netjes en goed geholpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan