Welke plant is dit??


jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Berichten
120,212
Leeftijd
58
Locatie
Groningen
Wie kent de naam van deze plant en klopt het dat deze het beter doet onder wat gedempt licht??
Als deze hier in het volle licht staat wordt ie minder. In een 60cm bakje staat deze nu en geeft allemaal nieuwe blaadjes.

466843_0_82_planten_001.jpg


591637_0_82_planten_003.jpg
 
Ik heb hem ook sinds kort.

Hoe is hij jouw tot nu toe bevallen, Jessicapilon?

Ik vond dit onderwerp via de zoekfunctie, vandaar dat ik een oud onderwerp omhoog heb gehaald.
 
Om eerlijk te zijn herinner ik me hem nog amper en hij is ook heengegaan dus:(. Wat ik me nog kan herinneren is dat deze niet wilde groeien en ondanks de EI algvorming kreeg en wellicht teveel licht kreeg in mijn bak. Dat is een aanname maar hij wilde dus niet echt goed groeien. het is al te lang gelden om de de details nog te kunnen herinneren:sorry:
 
Ik had ergens gelezen dat hij in de bodem moet/kan.
Ook had ik ergens gelezen dat hij veel overéén komt met de Cryptocoryne en ook wel iets heeft van de Anubia.
Kan het zo snel niet meer terug vinden.

Heb hem nu iets dieper geplant en met een weekje trek ik hem iets naar boven toe, zodat de rizoom/wortels tegen of net onder de grond/bodem liggen.

Hij staat in mijn Juwel Rekord 600, met 1x T8, 15 Watt + reflector.
Maar hij staat op een schaduw plek,.. dus moet denk ik wel goed komen.
 
Ok, ik dacht altijd dat de wortelstok niet in de bodem mag maar in hoeverre deze een wortelstok heeft zoals een Anubia dat weet ik niet meer me te herinneren.
 
Ok, ik dacht altijd dat de wortelstok niet in de bodem mag maar in hoeverre deze een wortelstok heeft zoals een Anubia dat weet ik niet meer me te herinneren.

Ik vind het ook vrij lastig om te bepalen tot hoever deze plant in de bodem geplaatst moet worden.
Maar voor de zekerheid trek ik hem met ongeveer een week iets naar boven toe.

In deze link ( iets naar onderen scrollen), staat dat hij in de bodem geplant mag worden:

http://www.azaqua.nl/midden-beplanting/1647-lagenandra-meeboldii-red-.html
 
Ja je hebt gelijk dus ik ben wel benieuwd hoe die het bij jou gaat doen:)
 
:thumbs:

ik zal mn best doen om eraan te denken:deal:


Ik ook :)

Ik kijk iedere dag vaak naar mijn aquarium, dus er zal vast wel eens een moment komen dat als ik naar die plant kijk,... ik aan dit onderwerp moet denken :)

Moet goed komen en anders hoor/lees ik het vanzelf wel :)
 
Kun je alleen een bericht "liken" als je via een mobiele telefoon op het forum zit?

Want ik zie nergens die knop staan om te liken :)
Ik heb alleen internet via de pc, dus zit niet via de mobiele telefoon op het forum.
 
Ik zie nu ineens de "Leuk" button/knop staan.
Deze staat alleen bij andere forumleden en niet bij jezelf.

Nooit geweten/gezien dat er zo'n knop was.
Is dat nieuw?
 
Doe knop is er sinds korte tijd dus. Niet echt ontopic maar goed;)
 
Doe knop is er sinds korte tijd dus. Niet echt ontopic maar goed;)

Het viel me ineens op, want ik kreeg een melding dat jij een bericht leuk vond.
Toen ik daarop klikte kwam ik hier uit.
Ik had geen idee dat er zo'n knop was,.. vandaar de vraag even.
 
Ja dat snap ik en het is er ook nog niet zo heel lang hoor maar ingevoerd een tijdje geleden.
 
Het gaat goed met de plant ( L. meeboldii ).
Had uit één plant twee exemplaren kunnen halen.

Ze groeien gestaag en de kleuren zijn prachtig.
Steken mooi af bij de groene planten :)

Binnenkort weer een update.
Trek even aan de bel als ik het vergeet :)
 
Mooi om dat te horen. Heb je een foto van de plant hoe hij nu is?
 
Mooi dat hij het goed doet in elk geval en de foto komt vast nog wel weer eens voorbij
 

Terug
Bovenaan