L
Loaches
Guest
Hallo,
Weet iemand misschien welke plant dit is?
Het is een van de weinige soorten die het echt goed doet in mn bakken en zou er daarom graag wat van bij willen halen..
Ik zat inderdaad ook over dat karteltje te twijfelen..Belgisch groen heeft dat karteltje toch niet?! En het blad loopt bij mij ook veel meer op een punt. Ben wel heel benieuwd wat het dan wél is.
Nou wil ik het weten ook 😉 Is het wellicht Trichocoronis (Shinnersia) Rivularis ?
Ja,maar als je bijv deze foto's erbij pakt: (ff scrollen) http://www.piranhas-fr.net/forum/viewtopic.php?f=28&t=1128Die lijkt me op de foto s een veel breder blad te hebben.
John heeft gelijk, het blad van de Shinnersia, Mexicaans eikenblad, is veel ronder. Dit is Belgisch groen. En dat hij/zij het goed doet geloof ik graag! Je schrijft dat je er graag wat van bij wil hebben. Dat is een kwestie van stekken, deze plant groeit nl. zo hard dat je er binnenkort al genoeg van kan hebben!Die lijkt me op de foto s een veel breder blad te hebben.
Shinnersia rivularis heeft behoorlijk variabele bladeren en zoals Loaches aangeeft gaat het hier om vervormde bladeren van haar plantje.Dat is écht geen Belgisch groen. Hier een foto van Mex. eikenblad. Dit lijkt er toch heel veel op imho.
Qua vorm leken ze in het begin inderdaad veel meer op deze Mexicaanse eikenblad plant, enkel hadden de bladeren (en nogsteeds wel) vrij zichtbare lichtgekleurde 'aderen'Dat is écht geen Belgisch groen. Hier een foto van Mex. eikenblad. Dit lijkt er toch heel veel op imho.
![]()
Precies!Zoiets bedoel je?
![]()
Ja inderdaad dat is hem, dat stond ook bij de foto die ik vonder is ook een Shinnersia rivularis "Weiss-Grün"
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.