Wat is er nieuw

Welke plant is een must have?

Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 april 2020
Hallo :petjeaf:
Zoals de titel al aangeeft zoek ik een of meerdere planten die echt niet mogen ontbreken in een Zuid Amerikaans aquarium voor dwerg cicliden.

dus laat jullie uit, de “Must have” plantjes.

bedankt!

Ik zou zeggen die jij mooi vindt want het is jouw bak waar jij naar moet kijken.

Echinodorus , anubias , ....

Cryptocoryne, anubias, echinodorus. Is mijn persoonlijke top 3

Hydrocleis Nymphoides, Braziliaanse klimop..Echinodorus soorten.

thx!
Crypro’s en de Braziliaanse klimop staan op de lijst. Net als de Anubia😀

Als je echt Zuid Amerika wil dan hoort Anubias En Cryptocrone er niet in. Die komen uit een ander continent.
als je niet echt biotoop gericht wil, tja dan kan alles erin.. mits waterwaardes en temperatuur goed is voor de planten bij elkaar.

Anubias komt toch uit Afrika? Anyway, in een zuid amerika bak natuurlijk de reeds genoemde zwaardplanten aanraden en daarnaast is sterrenkruid (Heteranthera zosterifolia) en Limnophila heterophylla ook erg leuk.

Uit de anubia van wilde ik een boompje creëren.
Oh de Crypto’s zouden er dan niet bij passen.

de zwaartplant is inderdaad een mooie plant!

Ik heb gemist hoe groot je aquarium is.

Zwaardplant is erg algemeen. Er zijn vele soorten van verschillende hoogte en kleuren.
Groot blad fijn blad etc.
Oorspronkelijk allemaal uit zuid Amerika maar inmiddels ook doorgekweekte soorten die in de natuur niet voorkomen.

Zelf vind ik de Echinodorus RedDevil mooi. Dat is een kweek.
Mijn bak is nogal hoog en heb er de Radicans in staan wat ik zelf prachtig vind.

Rode Cabomba is ook heel mooi.

Mosselplant als drijver

@rjoemman het aquarium is 1,50 de juwel vision 450

Het ligt er ook aan hoeverre je biotoop wil gaan, de streek, de regio of de rivier, dat ligt dus ook aan de vissen welke je wil hebben, en ook veel planten zijn niet helemaal origineel maar een kweek product, kijk maar eens in de Echinodorus soorten, veel daarvan zijn kweek producten welke niet meer origineel zijn, dus dat kan je keuze wel beperken.
Zelf ben ik een tijd lang biotoop gebleven met alleen vissen en planten uit de Rio nanay (Peru) maar dat beperkt je keuze wel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan