Wat is er nieuw

Welke plant is makkelijker te houden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy303
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy303

Guest
Ik heb hier twee planten-namen en ik twijfel welke plant makkelijker te houden is ZONDER Co2.

- Pogostemon erectus

- Eustralis stellata

Over beide plantjes lees ik dat ze vrij moeilijk te houden zijn.
Maar dat de Eustralis stellata net wat makkelijker zou moeten zijn.

Ik heb een Juwel Rio 240 met heel veel planten ( plantenbak / gezelschapsbak), met T5 lampen.

Ik gebruik dus GEEN Co2.

Wel gebruik ik EasyLife Carbo, Sera Florena, JBL NPK ( indien nodig), JBL Fe ( Indien nodig) en ik heb er voedingsbolletjes bij gedaan.

Voor welke van bovengenoemde planten kan ik het beste kiezen?

Geen van de 2.
Kan je beter voor Limnophila hippuridoides gaan, mooi plantje en redelijk makkelijk.

Had hier nog nooit van gehoord maar lijkt me een leuke plant. Kan zelfs in een 60cm zo te zien maar alleen zal hij dan overwegend groen zijn zoals ik het bekijk.

backplay zei:
Geen van de 2.
Kan je beter voor Limnophila hippuridoides gaan, mooi plantje en redelijk makkelijk.

En waarom dan niet?

Ik lees namelijk verschillende ervaringen op internet.
Bij de ene gaat het goed en bij de ander niet.

Ik lees dat mensen die deze plantjes hebben meer problemen hebben met de Pogostemon erectus dan met de Eustralis stellatus.

jessicapilon zei:
Had hier nog nooit van gehoord maar lijkt me een leuke plant. Kan zelfs in een 60cm zo te zien maar alleen zal hij dan overwegend groen zijn zoals ik het bekijk.

Lijkt mij ook een leuk plantje 🙂
Ik ga deze zeker weten bestellen 🙂

backplay zei:

Is de Limnophilla hippuridoides hetzelfde plantje als de Limnophila aromatica?

Of kun je ze met elkaar vergelijken qua eisen/onderhoud?

Fishy303 zei:
jessicapilon zei:

Ik heb hem hier dacht ik nog nooit bij de lfs gezien.

Fishy303 zei:
backplay zei:

Is de Limnophilla hippuridoides hetzelfde plantje als de Limnophila aromatica?

Of kun je ze met elkaar vergelijken qua eisen/onderhoud?
Yep.
De andere 2 gaan wat anders met CO2 om waardoor ze voor een optimale groei CO2 toevoeging nodig hebben. Zelfs met CO2 toevoeging zien ze er niet altijd uit zoals het zou moeten. Je ziet dat onmiddellijk aan de onderste bladeren die er dan triestig uit zien. Met de Limnophilia heb je dat niet/minder.

jessicapilon zei:
Fishy303 zei:
jessicapilon zei:

Ik heb hem hier dacht ik nog nooit bij de lfs gezien.

Hier heb ik hem ook nog niet gezien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan