Wat is er nieuw

Welke planten zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Suz@nne
  • Startdatum Startdatum
S

Suz@nne

Guest
Ik wil dit weekend met mijn aquarium aan de slag. Alles moet eruit ivm nieuwe bodem en dan wil ik de plantjes gelijk op de juiste plaats zetten en eventueel aan het hout binden.
Ik wil er graag een tijgerlotus bijzetten en de andere plant heet geloof ik papegaaiblad. Die staan nu nog in een emmer.
Maar ik weet niet eens precies wat er allemaal in mijn aquarium staat, want die heeft de vorige eigenaar erin gezet.

Welke van de 2 is nu de javavaren en hoe heet dan de andere?
Foto-E77ARUEH-D.jpg

Foto-6ERLE3KL-D.jpg

Dit plantje wordt momenteel compleet verwoest door de slakken, dus ik ga vanmiddag wat Helena's halen.
Hoe heet dit plantje en moet hij drijven of in het grind staan?
Foto-6RVKY8SJ-D.jpg

Vallisneria?????
Foto-KH7ANPGX-D.jpg

Tips over het plaatsen van de planten zijn natuurlijk ook welkom.

Ik denk dat het dit is:
1 anubia nana
2 cryptocoryne soort
3 Hydrocotyle leucocephala
4 Echinodorus Tennelus /Helanthium Tennelum

De Hydrocotyle leucocephala moet je in de bodem planten en groeit vanzelf richting het wateroppervlak.

Allemaal voorgrondspul dus, op de Hydrocotyle na.
Dan ga ik die laatste meer achterin zetten en alle aanvreten blaadjes eraf halen. Zal hij dan weer mooi worden?
De anubia ga ik dan op mijn hout binden.

Dank je wel!! 🙂

Nummer 2 en 4 zijn trouwens moerasplanten, ze nemen dus bijna alle voedingsstoffen op via hun wortels.
Bodemvoeding kan je het beste geven door een kleibolletje bij de wortels te begraven.
Hoe oud is de tennelus?
Want het kan ook zijn dat hij nog in de overgang is van emers naar submers, hierbij krijgt de plant nieuwe blaadjes voor onderwater en sterven de anderen af.

Dat komt goed uit, ik heb gisteren mijn bestelde kleibolletjes binnen gekregen.

Ik heb geen idee hoe oud de plantjes zijn, want ik heb de bak incl. vissen en planten overgenomen (eigenaar overleden), maar als ik iets moet roepen schat ik een maand of 6.

Dan denk ik dat het een tekort aan voeding is want ze zijn dan al getransformeerd naar submers, maar met de kleibolletjes erbij gaat het wel weer goed komen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan