Welke planten zijn het best voor axolotl's ?


Axolotlfan_2022

Active member
Lid geworden
17 maart 2023
Berichten
41
Leeftijd
12
Locatie
Noord-Brabant
Website
www.axolotlinfo.nl
hoi ik heb twee axolotls tuti en scotty ze zijn allebei 7 maanden oud, ik vroeg me af welke soort plant het best voor hun was en welke het minst snel dood gaan, en hoe ik dat niet kan laten gebeuren.

Doei
 
Waterpest is een makkelijke plant die je zowel met de stengels in het grind kan zetten of gewoon kan laten drijven.
 
Anubias en javavarens vind ik ook fijne planten voor bij axolotls. Ze gaan niet snel kapot als ze er bovenop liggen en kunnen tegen weinig licht. Ze groeien alleen wel langzaam en pakken weinig afvalstoffen op uit het water. Daar is limnophilia of waterpest dan weer wat beter in. Een combi van beide dus. Heb je een foto van je axols? Altijd leuk om te zien, die van anderen!
 
Goudvissen zijn 1 van de meest beroemde vissen die ook op een vrij koude temperatuur zitten. In principe zou je op planten kunnen zoeken die goed bij goudvissen passen aangezien daar veel meer informatie over is dan over axelotls denk ik. Dan zou je ook op heel veel inspiratie kunnen komen.

Ook is het interessant om de vraag andersom te stellen. Welke planten mogen niet bij axelotls. Misschien staat daar ook informatie over op internet en kan je ook op interessante dingen komen
 

Terug
Bovenaan