Wat is er nieuw

Welke plantjes ZA / Amazone Biotoop.

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquaDude
  • Startdatum Startdatum
A

AquaDude

Guest
Zoals de titel al zegt wil ik een beetje een ZA / Amazone biotoop willen nabootsen hoeft niet 100%

zoals dat hele donkere water vind ik maar niets en er mogen best wat plantjes in.

Dus wat ik wil weten is het volgende welke plantjes zijn het die op de onderstaande foto staan.

524948_0_82_p1060615d.jpg

die linker dacht ik aan de Braziliaanse klimop maar zeker weten doe ik het niet, de rest is me een raadsel.

verder zoek ik dus nog een leuk drijfplantje met wortels die rechter op de foto of een soort gelijke en of een soort van water lelie die ik geregeld voor bij zie komen maar de naam niet van vind

paar van die bladeren voor op de grond en die kleine balletjes die het water iets doen verkleuren word ook veel gebruikt in de biotopen.

dus ik hoop dat jullie mij hiermee willen helpen ^^ alle andere suggesties zijn natuurlijk welkom.. heb alleen geen Co2 dusja of dat alles kan geen idee

alvast bedankt. grt rogier

Helemaal links is zo te zien inderdaad klimop. De 2 met die grote bladeren zijn sowieso echinodorus (argentinensus?).

Als drijfplant zou ik de sumatravaren of de eikenbladvaren pakken als je de boel snel goed vol wil hebben. Komen alleen niet uit Z-A.

Pistia stratiotes (ik denk dat het die is op je voorbeeldfoto) en Limnobium laevigatum groeien ook als kool en komen wel uit Zuid-Amerika.

CO2 is niet nodig 😉

~ Ivo

@ intercooler.

ja dat klinkt indd wel goed de alternatieve drijfplantjes.
het is niet dat ik het helemaal dicht wil hebben wil ongeveer wel dat aquarium na bootsen maar dan +- 50% dicht hebben en dan nog zo een lelie met een paar mooie knoppen hydrocleys nymphoides die bijv.

@ Mascha en ivo

Hey ja inderdaad die lijken er zeker op oke ja dat is wel fijn dat er geen co2 bij nodig is.. wil me het ooit wel eens aanschaffen maar momenteel nog niet

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan