Wat is er nieuw

Welke pomp/filter kan ik het beste kopen.

Xifiz

Well-known member
Lid geworden
3 april 2015
Hallo.

Ik heb een 120ltr aquarium van jewel. Er zit nu een zwarte bak rechts achterin met de pomp, filters en verwarming. De pomp is kapot aan het gaan en er moet dus een nieuwe komen. Het liefst wil ik die hele zwarte bak eruit met een buitenfilter. Graag zou ik wat advies willen over de Do's en Dont's van de pompen en filters

Die EccoPro heb ik op een Lido 120 draaien en bevalt mij daarop er goed. Ik heb daarnaast op een andere bak een Fluval 260 staan en die doet zijn werk ook uitstekend.

Oke zien er goed uit die pompen. Ik zat even gebruikte pompen te kijken op internet.
Ik kwam tegen

JBL e901 crystalprofi greenline buitenfilter voor 50 euro
Fluval 206 buitenfilter voor 40 euro

Beide zijn in goede staat en compleet met alles wat erbij hoort.

Welke zou in kwaliteit, geluid en zuivering de verstandigste optie zijn. Prijs maakt niet uit. Liever in een keer goed!

Ik heb een Fluval 306 en die draait stiller dan men jbl e901 dus ik zou verwachten dat de fluval 206 nog stiller is.
En men fluval blijft ook zijn uitsroom behouden en men jbl e901 niet.

Je kan ook een grote eheim kopen, zoals de 2180, met een hendel de doorstroomsnelheid omlaag brengen. Voordeel is dan dat je een grote capaciteit hebt en er een grote biologische werking is. Nadeel is dat het wat duurder is.
Alhoewel, mocht je in de toekomst een groter aquarium nemen dan heb je vast een goed filter, dus zal je uiteindelijk goedkoper uit zijn.

Mocht je een gebruikte kopen, dan goed opletten dat de rubbers niet uitgedroogd zijn.

Kijk niet alleen daar naar,, Kijk ook de wattage wat ze draaien.
Ze moeten wel 24 uur en 365 dagen blijven draaien,he.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan