Wat is er nieuw

Welke pomp heb ik nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bram.linders10
  • Startdatum Startdatum
B

Bram.linders10

Guest
Ik heb sinds een tijdje een 5 gallon (=19liter ) aquarium. Lekker klein en compact zodat niet meer aan alles hoef te denken. Wel heb ik waarschijnlijk een filter nodig, welke kan ik het beste gebruiken? Zelf heb ik al een sponsfilter bestel (op foto te zien). Is deze goed genoeg? Ben enkel van plan wat guppen en/of garnalen te houden. Is het eventueek mogelijk om een pomp buiten het aquarium te hebben met dit formaat?
Ch8hfYskZhQ7TwYQ69NU_aCkCbUTJLPY.jpeg

Dit sponsfilter is meer dan genoeg voor zo een bakje. Uiteraard nog wel even een luchtpompje op aansluiten 😉

Je kunt ook kiezen voor dezelfde soort maar dan met maar 1 spons, een halve als het ware, dat is ook groot zat.

Of je kunt er een aquael mini pat in hangen met een fijne spons.

Of een filter wat je op de rand van de bak hangt, het grootste deel hangt aan de buitenzijde.

Een compleet externe filter kun je ook nog nemen, maar dan zit je nog met de aanzuigbuis en uitspuugbuis in je bakje en ik ken maar 1 kleine buitenfilter, de eheim aquacompact 40 is voor aquaria van 20 tot 40 liter. Maar persoonlijk vind ik dat een beetje overkill voor alleen garnalen. 😉

Een luchtpompje is vaak wat lawaaierig. Ik heb in de nano de Aquaell mini pat en die hoor je niet en deze heeft geen zuurstofpompje erbij nodig.

Super bedankt voor alle tips, zal eens opzoek gaan naar de Aquell mini pat 🙂.

Is te koop bij Onlineaquariumspullen.nl en APO.

Bij APO zit er niet standaard een fijne spons bij en het filtertje gaat bij hen ook uit hun assortiment.

De Europet BoB filter heeft ook geen luchtpompje nodig maar ik vind deze behoorlijk lomp als hij in een 30 liter bakje zou komen. Maar dat is een optie die er eventueel ook nog is dus.

Hoe weet je dat deze uit het assortiment gaat Sanneke? Ik heb ook al iets gehoord over dat de importeur van dit merk stopt?

Ik had ze gemaild met de vraag of ze het filtertje met de FIJNE spons konden leveren ipv met de GROVE spons.
Dit was hun antwoord:

.....

Geachte Mevrouw

Bij onze leverancier gaan er steeds meer Aquael producten uit het
assortiment.

Helaas ook deze spons en kunnen wij niet meer regelen voor u.

Ik had ze gemaild met de vraag of ze het filtertje met de FIJNE spons konden leveren ipv met de GROVE spons.
Dit was hun antwoord:

.....

Geachte Mevrouw

Bij onze leverancier gaan er steeds meer Aquael producten uit het
assortiment.

Helaas ook deze spons en kunnen wij niet meer regelen voor u.

Heb zelf laatst gewoon een stuk spons besteld via ebay, zodat ik zelf deze kan maken of iets kan toevoegen altijd handig!
Zit er het gene tussen waar je naar opzoek was? kost geen drol dus is t proberen waard.
http://rover.ebay.com/rover/1/711-5...?_from=R40&_sacat=0&_nkw=spong+filter&_sop=15

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan