Wat is er nieuw

Welke pomp is het stilst: tetra 800 of jbl 80

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yren1
  • Startdatum Startdatum
Ik heb met beide geen ervaring, maar in 2 van mijn aquaria die op mijn slaapkamer staan heb ik twee (vergelijkbare?) binnenfilters die fluisterstil zijn.

Filter 1:

De Eheim PickUp 160
https://www.petsplace.nl/vis/accessoires/eheim-binnenfilter-pickup60-160l~380104

Heb de spons in twee geknipt en in het onderste deel keramische pijpjes gedaan.
Om hem garnalen proof te maken heb ik er een pantykous omheen gedaan en dat werkt perfect. Je kunt ook zuurstof toevoegen dmv een klein slangetje.
Nadeel is dat er geen spraybar aan te maken is.

Filter 2:

De Aquael Turbo 500
http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ ... r-500.html

Het fijne van deze is dat er naast de spons een bakje met keramische pijpjes zit al standaard bij zit.
Hij is garnalen proof.
Je kunt hem uitbreiden met nog een bakje of extra grote spons bijvoorbeeld.
Zuurstof belletjes werkt net al bij de Eheim Pick up
En het leuke is dat je er een spraybar bij kunt kopen.
http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ ... klein.html

Hoe groot is aquarium?

Mn bak is 60 liter maar over paar maanden ga ik groter richting de 80 dus moet wel overzetbaar zijn.

Zat te kijken naar een eheim 60. Zal die geschikt zijn?

Je kan ook overwegen om dan een buitenfilter te nemen zoals een Eheim 2211 of 2213.

jessicapilon zei:
Je kan ook overwegen om dan een buitenfilter te nemen zoals een Eheim 2211 of 2213.

En wil je iets meer comfort. Dan de Eheim 2422 of 2424.
En die zijn echt muisstil hoor!

Buitenfilters kan ik niet mooi kwijt.

Heb een eheim 60 besteld. Ben benieuwt of ik er tevreden mee ben...

Ok, dat is soms lastig ja. Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen.

Heb zelf 2x Jbl 901 (buitenfilters) op een slaapkamer staan en zijn muisstil.
enigste wat ik soms hoor zijn de trillingen van de slang als die tegen de houten plaat aan hangt,