Wat is er nieuw

welke rover erbij in mijn bak?

Lysia

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2021
Berichten
4,215
Leeftijd
51
Locatie
Roermond
Ik heb een 2mx 0,4x 0,5 gezelschapsbak, met daarin:
Xyphophorus helleri
Thorichthys elliotti, 2 koppels,
C. paleatus schooltje
2 Farlowella vittata
1 Panthodon buchholzeri.

Naast hun schoonheid, gedrag, en dergelijke, zijn de T. elliotti's en de vlindervis aangesteld als opeters van de jonkies van de X. helleri's. Helaas blijken de elliotti's een beetje te goed ouderinstinct te hebben. Sinds ze af en toe nestjes hebben, raken ze de kleintjes niet meer aan. En de vlindervis doet zijn (haar?) best, maar de helleri's doen een beetje te goed hun best.

Nu twijfel ik wat ik doe om te zorgen dat er alleen nog jonkies bijkomen als ik het wil....
Opties:
nog één of twee vlinders erbij
een bettaman met 2 of 3 vrouwtjes erbij
een killi erbij (F. gardneri bijv) met2 of 3 vrouwen
Aplocheilus lineatus gold harem erbij (die ben ik toch van plan in de Juwel te gaan houden.)
Wimpelaal (Bak is er geschikt voor)
Pauwooggrondel harem (Tateurndina ocellicauda)

Hebben jullie nog ideeën?
Ik wil geen scholenvis, of meer cichliden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de vlindervissen uitbreiden tot een groepje van 5. Als je elliotti jongen ook overblijven zou ik inderdaad ook voor een wimpelaal gaan.
 
Ik heb inmiddels een harempje A lineatus besteld.Als ze klaar zijn met hun werk, kunnen ze naar de Juwel. Dan kunnen ze mooi een eindje groeien van het levend voer.
 
Flinke visjes maar wel mooi. Zijn dat ook Killi s?
 
Zou in ieder geval geen betta man en vrouwen samen houden, hoe groot je bak ook is. Ik denk dat betta’s zowiezo niet passen in dit type bak..

Edit; sorry ik lees nu dat je al een keuze gemaakt hebt :thumbs:
 
Zou in ieder geval geen betta man en vrouwen samen houden, hoe groot je bak ook is. Ik denk dat betta’s zowiezo niet passen in dit type bak..

Edit; sorry ik lees nu dat je al een keuze gemaakt hebt :thumbs:
ja, inderdaad ik had al een keuze gemaakt. Maar ik ben nu wel benieuwd naar de reden dat betta's niet in dit type bak passen?
 
ja, inderdaad ik had al een keuze gemaakt. Maar ik ben nu wel benieuwd naar de reden dat betta's niet in dit type bak passen?
Betta’s doen het beter in een bak zonder of met weinig andere vissen, ze gedijen niet met drukte om zich heen..
 
aha, ok, dan gaat die dus ook voor een eventuele toekomstige rover (mocht dat nodig zijn) van mijn lijstje af. Hoewel ik in de toekomst -als ze tenminste nog te vangen zijn- de aplo's van de juwel tijdelijk naar de 2m kan verhuizen, als het probleem zich nog eens voor doet.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan