Wat is er nieuw

Welke slak is dit en wat moet ik ermee?

• Onderwerp starter Onderwerp starter springendegoudvi
  • Startdatum Startdatum
S

springendegoudvi

Guest
Hallo allen,

Ik heb dus 1 slak ontdekt en ik vroeg me af wat ik eermee moet en wat voor soort het is.. Iets met blaashoornslak heb ik gezien maar ik weet het niet zeker.

dropbox

Dus:
Wat voor soort is het?
Moet het em weg doen?
Zo niet moet ik em dan eten geven?
Is hij wel goed voor m'n aquarium?

Alvast bedankt.

Idd 😉
Niks mis mee, gewoon laten zitten.
Alleen oppassen dat t een plaag wordt.
Hoef je niet te voeren hoor 😉

Slakjes doen alleen maar nuttig werk in je aquarium, eten continue van aanwezige voedingsresten, bladresten etc.. Poelslakken kunnen ze zich aardig snel voortplanten, het tempo van voortplanten wordt mede bepaald door hoeveelheid voeding ze vinden..
Meestal blijft het niet bij 1 exemplaar, zelf heb ik geen bak zonder poelslakken..

Als je pers� geen slakken in je aquarium wilt dan haal je hem eruit.. al zullen er vermoedelijk al eitjes zijn gelegd ergens 😉

Bedankt voor de snelle reacties! Echt super 🙂

Maar als er wat voedsel valt naar de bodem dan gaat dat toch rotten enzo? Of is hij zo cool dat hij dat kan vinden tussen de steentjes?

En is het oke dat hij soms overdag tevoorschijn komt? Ik las dat slakken vooral 's nachts actief ziijn en als hij overdag zich laat zien er iets niet oke is..

Poelslakjes zie je altijd wel.. als je ziet dat slakken 'massaal' bovenin zitten zou er iets aan de hand kunnen zijn misschien. Maar normaal gesproken zie je ze nagenoeg altijd wel overal in je aquarium scharrelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan