Wat is er nieuw

Welke slak is dit

bderooij

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2014
Leeftijd
41
En hoe kom ik er vanaf?
slak.jpg

Een Posthoorn die is gevangen met een landmijn😀😀😉

Voertablet erin en daar gaan ze wel op zitten en dan de mijn af laten gaan. Ehhhm ik bedoel ze eruit vangen met een netje.

Dierlijke voertablet goed? Ik heb geen groentetabletten die groot genoeg zijn...

ik kan me niet voorstellen dat je veel slakjes over gaat houden met jou PH en KH.

denk dat ze vanzelf allemaal dood gaan dus gewoon lekker afwachten 😀

Edit: of zitten deze in je 80cm gezelfschaps?

Wat is je hand wit!
Eelt handen van het bassen.

ik kan me niet voorstellen dat je veel slakjes over gaat houden met jou PH en KH.

denk dat ze vanzelf allemaal dood gaan dus gewoon lekker afwachten 😀

Edit: of zitten deze in je 80cm gezelfschaps?

De Ph is nu rond de 6.5, Kh zakt rustig door met de osmose toevoegingen... maar ik zie ze vandaag voor het eerst, inmiddels al 4 stuks. Brrr...

Eelt handen van het bassen.

De Ph is nu rond de 6.5, Kh zakt rustig door met de osmose toevoegingen... maar ik zie ze vandaag voor het eerst, inmiddels al 4 stuks. Brrr...

tegen de tijd dat jij op een ph van 5,5-6.0 zit met een KH van 0-1 zullen ze het niet lang meer doen, door het zure water en de afwezigheid van kalk zullen de huisjes kapotgaan en daardoor de slakken zelf ook.
zo heb ik t bij appelslakken altijd begrepen.

Ja, dat is wel het idee. Maar wat ik nu zie vis ik er toch echt uit, ik hou niet zo van slakken. Sommigen zijn wel mooi, maar de meeste slakken vind ik niets aan.

Ik heb deze in de vijver. En als volgroeid zijn ze best gaaf.

Volgens mij hebben de slakken meer aan de gh want dat is calcium en magnesium en dat gebruiken ze voor hun huisje dacht ik. Hier doen ze het best redelijk op een bak met een kh van 1 en een gh van 6-7

Volgens mij hebben de slakken meer aan de gh want dat is calcium en magnesium en dat gebruiken ze voor hun huisje dacht ik. Hier doen ze het best redelijk op een bak met een kh van 1 en een gh van 6-7
De Gh gaat als t goed is net zo hard naar beneden als de Kh,het water moet echt heel zacht worden.

Ok, ik voeg dan weer gh+ toe.
Gaan de Borneo beestjes niet leuk vinden. Ik doe juist zoveel als ik kan om de hardheid omlaag te krijgen.
De poelen waar 3 van de 4 soorten die ik ga houden vandaan komen hebben nauwelijks opgeloste deeltjes, geleidbaarheid van tussen de 90 en 150 uS. Dus, Gh moet omlaag 😉

Ja dat kan bij jou dan niet. Dat wordt osmose gebruiken dus.

Nog meer griezelige glijdende glibbers gevonden? 😀

In totaal heb ik er 5 uitgevangen gisteren, vanmorgen niets gezien.

In totaal heb ik er 5 uitgevangen gisteren, vanmorgen niets gezien.
Tja als je slakken vangt met een landmijn mag je nog tevreden zijn dat je jou aquarium terug vond deze morgen 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan