Welke slak is dit?


I

It's Good To Be Bad

Guest
Kan iemand mij vertellen welke soort slak dit is? Ik kwam dit kleintje vandaag plotseling tegen en had hem nog niet eerder gespot.

upload_2018-4-18_20-56-53.png
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een Anatome Helene slak in mijn aquarium zitten dus hij zal het dan denk ik niet heel lang volhouden.
 
De Helena slak heeft hem nog niet te pakken gekregen. Zojuist een nog een 2e poelslakje gespot. Ik ben momenteel mijn aquarium aan het indraaien. Kan ik de slakjes er beter z.s.m. uithalen? Of kan ik beter even stoppen met het voeren van de Helena slak zodat deze min of meer verplicht is om over te stappen op de slakjes?
 
Ik zou denk stoppen met voeren. Deze poelslakjes zijn makkelijker om aan dan af te komen. Dus ik zou persoonlijk lekker de Helena aan het werk laten.
 
Slakjes lok je ook makkelijk met een voedertablet en dan zuig ik ze af met een stuk slang. Maar alle slakjes zijn nuttig en zolang het niet teveel zijn heb ik er gen problemen mee.
 
Ik heb al maanden 1 poelslakje in mijn Home bakje zitten en het plant zich bij mijn weten nog steeds niet voort, ik heb nog steeds geen jonge poelslakjes gespot. Schijfslakjes vind ik minder, die planten zich naar mijn idee wat sneller voort en ik vind ze ook lelijk als ze op de ruit zitten. Die sterven bij mij dan ook een snelle dood.
 
De Helena slak heeft hem nog niet te pakken gekregen. Zojuist een nog een 2e poelslakje gespot. Ik ben momenteel mijn aquarium aan het indraaien. Kan ik de slakjes er beter z.s.m. uithalen? Of kan ik beter even stoppen met het voeren van de Helena slak zodat deze min of meer verplicht is om over te stappen op de slakjes?

Ja de Helena kan je beter niet voeren idd want dan gaat hij vanzelf achter de slakken aan! ;)
 

Terug
Bovenaan