Wat is er nieuw

welke slak is dit!

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
welke_slak.jpg

een torenslak

gezond voor je bak (mits niet in overvloed, maar dat heb je zelf in de hand), houden je bodem los en schoon

Ja een torenslakje en dat zijn zoals zoveel slakken nuttige beestjes in je bak.

mensen bedankt

bababoel zei:
een torenslak

gezond voor je bak (mits niet in overvloed, maar dat heb je zelf in de hand), houden je bodem los en schoon

Wat gebeurd er als je ze wel in overvloed zou hebben?

Een overschot aan slakken ziet er niet mooi uit, maar kwaad kan het inderdaad niet.

met een overschot bedoel ik meer dat je alleen maar slak ziet...maar zo'n vaart zal het niet lopen.
en dan denk ik meer in de richting van de kh-schommelingen als je enorm veel slakken zou hebben. ook kan het dan zo zijn dat je "groenvoer-eters" wat tekort zouden kunnen komen, omdat de slakken alle groenvoer weg snoepen.

maar zoals mijn voorgangers al zeiden: ze kunnen geen kwaad in je bak en het overschot dat ik bedoelde zou enorme veel zijn...

Heb in mijn aquarium ook torenslakjes.
Toen mijn bak een paar maanden goed liep is er 1 (of meerdere) meegekomen met een plantje die ik had gehaald bij de lfs.
Heb er nu echt super veel en of ik veel of weinig voer in mijn aquarium doe (waar ook garnalen en appelslakjes zitten), de torenslakken vermeerderen zich super snel!
Ze houden de bodem wel open, maar een mooi gezicht vind ik het niet, zeker omdat het er zoveel zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan