Wat is er nieuw

Welke slak is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter KidNatsu
  • Startdatum Startdatum
K

KidNatsu

Guest
Mijn aquarium zit inmiddels alweer vol met poelslakjes, en het weghalen begint onmogelijk te worden. Maar nu zag ik vandaag een wat grotere, lichterkleurige slak met een ander soort huisje. Zelf vind ik hem wel mooi. Iemand enig idee welke dit is? En of deze problemen veroorzaakt?

r6a8u8b.jpg

Bertus zei:

Ook een poelslak? De anderen die ik heb zijn duidelijk veel kleiner, hebben een veel donkerder huisje, en hebben geen puntig uiteinde op hun huis. Het lijkt echt een heel andere slak naar mij.

Edit: net wat foto's opgezocht, hij lijkt er wel op inderdaad. Dan zit er wel nog wat variatie in poelslakjes

Mooi slakje!

Slakken zijn erg nuttig hoor, zou je niet druk maken.

Als het voor het oog teveel wordt:

Leg een lepel met een schijf komkommer in je bak( bijv s'avonds)
Volgende ochtend eruit halen, je zal zien dat hier veel slakken op zitten.

Veel voortplanting bij slakken heeft wel een oorzaak meestal:
-teveel voeren
-ophoping van organisch materiaal ergens
-veel alg.

Op een gegeven moment zou de populatie zich moeten stabiliseren.
Maar loop deze punten in ieder geval even na 😉

Er bestaan ook chemische middelen tegen slakken, maar houd daar zelf absoluut niet van( al die dooie slakken die je op het oog niet ziet gaan dan ook rotten natuurlijk)

KidNatsu zei:
Edit: net wat foto's opgezocht, hij lijkt er wel op inderdaad. Dan zit er wel nog wat variatie in poelslakjes

Het probleem met de naam "poelslak" is dat het geen naam is voor een bepaalde soort slak maar voor een hele familie met verschillende soorten slakken.
Daarom kan je, net als met vissen, beter de wetenschappelijke naam gebruiken. Google gewoon op "poelslak" en kijk bij de foto's die op jouw verschillende slakken lijken of er een wetenschappelijke naam bij staat. Als je dan die wetenschappelijke naam weer opzoekt weer je vrijwel zeker of dit inderdaad jouw slak is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan