Welke slakken huis cichliden in een 180 liter aquarium


M

mv2411

Guest
Hallo allemaal

Ik ben nieuw op dit forum nu wil ik mijn 180 liter aquarium gaan ombouwen maar welke cichliden adviseren jullie mij is vooral vertelt om voor de slakkenhuis cichliden te gaan maar welke kunnen jullie mij adviseren en per hoeveel kan ik ze het beste houden

Alvast bedankt!
 
Je hebt cichliden en cichliden :)

Cichliden komen zowel in Afrika, Zuid Amerika, midden Amerika & noord Amerika voor.

Voor cichliden is je bak redelijk beperkt, maar er zijn zeker mogelijkheden.

Slakkenhuis cichliden zijn leuk, dan heb je het over de neolamprologus multifasciatus & de neolamprologus similis.

Wil je meer kleur in de bak dan kan je ook richting Malawi's gaan kijken, let wel dat je dan beperkt bent tot maar 2 soorten.. bak volrammen met steen, groepje van 3m6v Chindongo saulosi erin en 1 trio labidochromis Nkhata Bay white en je hebt een lekker druk en kleurrijk bakje :)

Bij bijna alle Afrikaanse cichliden is planten houden vaak geen groot succes.

Je hebt ook dwerg cichliden uit Zuid-Amerika, dan heb je het over 1 koppel of trio + bijvis.
denk dan aan de apistogramma Borelli of de apistogramma cacatuoides, zijn nog veel meer dwergcichliden maar zijn niet allemaal even makkelijk om te houden.

dusja... waar wil je heen? cichlides is namelijk een heel breed begrip!
 
Bedankt rich, wist niet dat er malawis geschikt waren voor mijn aquarium, dan is de keus makkelijk gemaakt malawis kopen dus!
 
Moet nog beginnen toch bedankt maar heb al een adres waar ik ze ga halen toch bedankt!
 

Terug
Bovenaan