Wat is er nieuw

Welke soort ancistrus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Madelief
  • Startdatum Startdatum
M

Madelief

Guest
Ik heb een klein bakje overgenomen. In het bakje zaten al verschillende soorten vissen waaronder 4 kleine ancistrussen. Kunnen jullie mij helpen met de soort?

Ze zijn nu ongeveer 4/5 cm groot.

Alvast bedankt!

IMG_6226.JPG

Ancistrus cf. cirrhosus (antennemeerval).
Heel leuke vis, omnivoor maar redelijk goede algeneter, laat zich regelmatig zien.
Wordt ongeveer 10 - 12 centimeter, ik weet niet hoe klein je bakje is maar 80 cm. is eigenlijk wel het minimum.
Wil graag schuilmogelijkheden en heeft hout nodig voor de spijsvertering.

Bedankt voor je reactie, dit geeft mij even wat meer duidelijkheid over de soort. Ze lijken allemaal zo op elkaar.
Het zijn inderdaad hele leuke vissen! Het bakje heeft inmiddels al meer schuilplekjes en er is meer hout toegevoegd. Ze zien er al een stuk minder gestresst uit dan toen ik ze kreeg en ze laten zich nu ook veel meer zien.

Het is sowieso de bedoeling dat ze gaan verhuizen naar een goed nieuw huisje, maar er is tot op heden geen interesse. Ik zal op zoek gaan naar een bakje van minimaal 80 cm.

Cirrhosus inderdaad, topic is aan mij voorbij gevlogen :juggle:

inderdaad Leuke actieve beestjes, let wel dat als je man+vrouw hebt ze gaan fokken als konijnen 😀

let wel dat als je man+vrouw hebt ze gaan fokken als konijnen 😀

Laten we dat maar niet doen in het bakje waar ze nu zitten. :help: Ik heb nog geen 'snor' kunnen ontdekken dus ik denk dat ze nog vrij jong zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan