Wat is er nieuw

welke soort betta?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stijn85
  • Startdatum Startdatum
S

Stijn85

Guest
collega's,

kan mij iemand vertellen om welke soort betta dit gaat?

betta_man_2.jpg

Alvast bedankt!

Groetjes Stijn

Betta Splendens.

@ A.B het zal Stijn gaan om welke vin variant.

@ stijn je hebt als ik het goed zie een dumbo ear plakat maar de foto is niet erg duidelijk dus ik kan me vergissen misschien een duidelijkere foto proberen te maken

Ja dat lijkt duidelijk een Jumbo ear.

A.B zei:
Betta Splendens.
Al zit er in allerlei nakweek 'uitvindingen' geregeld ook bloed in van de andere soorten uit de splendens-groep van Betta's.

Salamander Dumbo Plakat die zich duidelijk niet senang voelt.

Misschien is een nieuwe foto wel op de plaats. Zo is het hopelijk iets beter te zien.

beste,

na wat verder opzoekingswerk is het idd een Dumbo.

@mastertaga: wat bedoel je met die zich duidelijk niet senang voelt?

alle advies is welkom.

Groetjes Stijn

Sorry Stijn, ik had je vraag niet helemaal goed begrepen.

Mascha&Ivo zei:

A.B zei:
Betta Splendens.
Al zit er in allerlei nakweek 'uitvindingen' geregeld ook bloed in van de andere soorten uit de splendens-groep van Betta's.

Klopt , ik vraag me wel eens af of je het kweekproduct dan nog, eigenlijk, wel B.Splendens zou mogen noemen, tecnisch gezien.

'senang' is Indonesisch voor blij. Dan komt de vraag op waaraan dat te zien zou zijn.
En natuurlijk waarom dat in het Indonesisch is, aangezien de splendens groep zich ophoudt op het vasteland van Azi� met zwaartepunt in en rond Thailand.

A.B zei:
Mascha&Ivo zei:

A.B zei:
Betta Splendens.

Klopt , ik vraag me wel eens af of je het kweekproduct dan nog, eigenlijk, wel B.Splendens zou mogen noemen, tecnisch gezien.
Strikt genomen inderdaad niet (meer) op het moment dat je weet of vermoedt dat er ander bloed in zit. Klopt.

kweekproduct of niet, ik vind dat hij er goed uitziet,.... haha
Maar ik begrijp wel jullie redenering. Was volgens mij de mooiste die er zat.

en ondertussen kan hij trotse vader zijn van een 20 tal kleintjes van nu bijna 6 weken. benieuwd hoe die er zullen uit zien....

groetjes Stijn

Dat is indd het belangrijkste Stijn.

ik vind het iig een hele mooie betta.

Senang is gewoon Nederlands. Net zoveel als branie, mazzel, pur sang, sowieso, uberhaubt, enz.

Maar ik dacht dat dit een langvinnige plakat was met stress. Google maar eens salamander dumbo plakat. Echt precies die kleurstelling van een veelvoorkomende kweekvorm. Heb er zelf zo een gehad die na stress er precies zo uit zag als die van jou Stijn. Maar kennelijk is dat hem niet, is het een kortvinnige. My bad.

EDIT: Toch ben ik er nog steeds niet helemaal van overtuigd dat het er niet een is. Mag ik vragen hoe je er aan bent gekomen? En heb je een scherpere foto?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan