Wat is er nieuw

Welke soort botia of modderkruiper is dit ?

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Weer een paar opvangvisjes in mijn gezelschapsaquarium dat ik stilaan ga hernoemen tot OPVANGaquarium 🙂
Ik heb ze opgevangen omdat ik ze gratis kreeg en ze wou redden van een eenmalige reis door het toilet.

Ik vermoed dat het de Yasuhikotakia_sidthimunki zou kunnen zijn als ik foto's vergelijk die ik vind op het internet. Als ze dit zijn heb ik niet echt de meest ideale aquarium voor ze en zal ik misschien een andere thuis voor ze moeten zoeken.

Ze zijn met 3 en ik houd ze samen met 3 L-nummers, Corydoras Panda, Apistogramma Cacatoides, KardinaalTetra, Koperzalmen, Badis Badis en Rouwtetra's met volgende waterwaarden

pH : 6,8
kH : 3
gh : 8

Kan iemand bevestigen om welke soort het gaat ?

20160914_162028.jpg

eerste idee: Ambastaia sidthimunki

Volgens aquavisie is het een bedreigde vissoort ?!? Op dit moment stellen ze het prima en leven ze in vrede samen met de andere grondbewoners. Als er iemand interesse heeft in de vissen en er al van deze soort in zijn bak heeft zitten mag die altijd iets laten weten en mag ie ze gerust van hebben.

verbaasd me toch dat ondanks vissen op de rode lijst staan, ze zo makkelijk verkrijgbaar blijven in de handel voor echte spotprijzen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan