welke soort cichlide is deze joekel??


D

Delfzijl

Guest
Hallo,

Ik heb vandaag een groep cichliden van iemand overgenomen. Nu zit er 1 grote cichlide in, die toch wel gauw 20-25 cm is. Mijn vraag is welke cichlide is dit en waarom is deze zwart? hij komt maar niet op kleur, en was al zo bij de verkoper. Dus welke kleur hij normaal gesproken heeft kan ik niet zeggen, wel dat hij strepen heeft. Het is een joekel en ik vind m eigenlijks te groot voor mijn bak, hij komt ook uit 450 liter bak tezamen met de andere cichliden, dus ze kennen mekaar wel. Volgens de koper was het een cabaro /carabo? kan t niet vinden op internet in ieders geval. Zie foto's!

632371_0_82_img_0917_3.jpg


566364_0_82_img_0926_2.jpg
 
Pseudotropheus Crabro ? Die zijn nogal variabel in kleur.
 
Hallo, ik heb ook 2 zulke, hij komt wel nog op kleur. Door stress of weinig schuil mogelijkheden kan hij bijna volledig zwart worden, maar normaal gezien is de mijne oranje met zwarte verticale strepen. Het is niet echt een agressieve vis maar gaat wel de opperste zijn van de bak. De anderen schikken hen aan zijn wensen en is er dan ook terug rust in de bak, dus geef hem of haar nog wat tijd en als hij zich gesetteld heeft komt hij wel op kleur.
 
oh dan was t crabro. hier is de vis erg agressief en jaagt constant de andere vissen op, die erg gestresst worden van hem, ik krijg t idee dat hij niet op zijn plaats is in deze groep, wat voor andere cichliden heb jij bij deze soort tayfai?
 
Ik heb nog melanochromis auratus, aulonocata Jacdofreibergi "eureka", copadichromis Borleyi " red fin", Pseudotropheus demasoni, Pseudotropheus saulosi, Pseudotropheus socolofi, melanochromis cyaneorhabdos "electric blue Johanni", Melanochromis interuptus, Labidochromis caeruleus, Metroacmi�a estherae, Pseudotropheus crabo. Allemaal per 2.
 
Delfzijl zei:
oh dan was t crabro. hier is de vis erg agressief en jaagt constant de andere vissen op, die erg gestresst worden van hem,

Het is een grote mbuna, wat had je dan verwacht?!
 
Gaaf beest, jammer dat ie niet in mijn meterbak past :smitten:
 
jammer dat u van zover komt, anders mocht u hem hier brengen.
 
@tayfai mooie vissen heb jij!

@botia bedankt voor de link!

@jeroenw, hoe kan ik dat nou weten??? als je mijn andere berichten heb gelezen dan weet je dat ik een beginner ben en dus net in de cichliden zit en ik moet nog veel leren!!

als ik die website moet geloven dan zou mijn bak van 450 liter voldoende moeten zijn voor hem, toch zal ik nog meer schuilplaatsen maken. Ik heb helaas alleen 1 crabro man, en geen vrouw. hoe groot is jouw bak tayfai?

Is er nog iets waardoor ik de crabro zich beter kan laten voelen zodat hij ook een beetje op kleur komt en wat minder territoriaal wordt? want op die website staat dat ze niet zo agressief zijn, ja alleen met eitjes maar dat is logisch, dat is met elke vis wel zo.
 
Mijn bak is ook 450l maar ik heb wel veel stenen en schuilplaatsen die hij kan gebruiken. Maar ik heb wel ook een vrouwtje.
 
Delfzijl zei:
@jeroenw, hoe kan ik dat nou weten???
Door jezelf van te voren in te lezen ;)
Kan uit de startpost niet opmaken of deze vissen al bij een overgenomen aquarium zaten of niet. Daardoor snap ik Jeroen zijn reactie erg goed.
 
Delfzijl zei:
@tayfai mooie vissen heb jij!

@botia bedankt voor de link!

@jeroenw, hoe kan ik dat nou weten??? als je mijn andere berichten heb gelezen dan weet je dat ik een beginner ben en dus net in de cichliden zit en ik moet nog veel leren!!

Lijkt mij dan juist reden om goed te weten wat je koopt. MAar ja, ik heb wel vaker vreemde idee�n.
 
ik wist niet dat deze soort erbij zat, er stond in de advertentie verschillende cichliden en deze soort werd niet genoemd, pas toen ik daar aan kwam, alle vissen zaten in 1 bak en de verkoper zei dat t prima allemaal samen ging en dat ik mij nergens zorgen over hoefde te maken, hij is iemand die zit al jaren in de cichliden dus dan is t niet zo raar dat ik hem direct vertrouwde, hij wist waar hij over praatte. dus ik kon niet eerder kijken op internet anders had ik t soort wel opgezocht, maar ja hij is er nu eenmaal en we moeten t zo aangenaam mogelijk maken voor hem en de anderen! ik heb al meer schuilplaatsen gemaakt en misschien dat ik er nog een vrouwtje bij koop, zijn vrouwtje is bij de vorige eigenaar dood gegaan..... bedankt voor je info tayfai!
 
Er zijn honderden cichliden soorten die ook allerlei verschillende eissen hebben. Daarom had je beter kunnen vragen wat voor cichliden het betrof en daarna had je informatie daar over kunnen zoeken.

Maar dit is gewoon weer een leer momentje. ;)
 

Terug
Bovenaan