Welke soort cichliden zijn dit?


tharealmb

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2013
Berichten
428
Locatie
Sneek
Website
www.martijnbouius.nl
Momenteel heb ik een gezelschapsaquarium, en daar wil ik cichliden bij doen (geintje natuurlijk :D)
Nee ik wil over van een gezelschapsaquarium naar een cichlidenaquarium. Het liefst plantloos want heb niet veel met tuinieren, dus kwam ik bij de prachtig gekleurde afrikaanse cichliden uit.

Nu kwam ik op Marktplaats een mooie groep tegen, en dacht op deze manier niet meteen honderden euro's uit te geven om erachter te komen dat het toch niets is....

Alleen geen idee wat voor vissen dit zijn? Hebben jullie een idee?
$_86.jpg


Plan is nu:
Oude gezelschapsvissen verkopen (is al bijna rond)
Alle planten/hout uit het aquarium, stenen stapelen (waarschijnlijk ardenner breuksteen) met voldoende schuilplekken.
Nieuwe vissen plaatsen.
 
Ik zie oa de Convict cichlid ( Amatitlania nigrofasciata ). Zijn allemaal Amerikaanse cichliden denk ik.
 
Ik zie ook geen Afrikaanse cichliden hierin, behalve dan heel misschien links de 2de van boven. Het heeft een gelijkaardige bouw als een Aulonocara (Malawimeer), maar je kan de kop niet zien dus durf ik het niet met zekerheid zeggen.
 
@jessicapilon Ze zitten nu in een 70x70cm bak, en komen uit een 260 liter welke ik zelf ook heb. De grootte van de vissen kan ik niet goed inschatten, vandaar ook mijn vraag wat voor vissen het zijn.
Op de vraag hoe groot ze waren kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord verder. Vandaar dat ik hier vraag. Als het relatief kleine afrikaanse cichliden (mbuna's) zouden zijn is dat wel anders dan, vooral omdat je die vaak met meer moet houden dan met normale vissen het geval is. Maar met Amerikaanse cichliden ligt dat anders dacht ik?

Dan houd deze optie gewoon op, en zal ik mij verdiepen in de verschillende afrikaanse soorten. Dan wordt het een stuk duurder in aanschaf, maar dat is dan niet anders.
 
Volgens mij is de links onder een heros soort uit zuid Amerika ik denk ook wat zebra cichliden en over het algemeen denk ik Malawi maar je kan ook met foto's zoeken op Google dan scant Google je foto en krijg je een indicatie van wat het is vooral bij afbeeldingen op Google. Succes
 

Terug
Bovenaan