Welke soort corydoras?


LaLizzerd

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2020
Berichten
1,906
Leeftijd
34
Locatie
Leeuwarden
Hallo allemaal,

Tijdje terug heb ik 6 corydoras julii gekocht. Ik vond ze zo leuk dat ik er 6 bij gekocht heb.
Nu twijfel ik of dat laatste groepje van 6 wel allemaal julii's zijn. Met name omdat ze geen streep hebben. Ik heb drie zonder streep.
Ik heb twee foto's bijgevoegd ter vergelijking. De eerste een corydoras zonder streep en de tweede foto met streep :DD

Weten jullie of die zonder streep ook julii's zijn? (Leuke zin hé haha) En zo niet welke soort zou het wel zijn?
 

Bijlagen

  • IMG_20200323_182914577.jpg
    IMG_20200323_182914577.jpg
    81.2 KB · Weergaven: 82
  • IMG_20200323_183343223.jpg
    IMG_20200323_183343223.jpg
    192 KB · Weergaven: 87
Ik vind ze ook veel weg hebben van de Sterbai's.
:petjeaf:
 
Ik vind ze ook veel weg hebben van de Sterbai's.
:petjeaf:
Ja, een beetje wel. Dan heb ik ze wel heel goedkoop trouwens..
Maar de sterbai heeft geen zwarte vlek op de rugvin. Dat hebben die van mij wel (allemaal)
 
Nee die zonder streep lijken mij de leopardus te zijn. Dit is samen met de trilineatus een soort die vaak als julii worden verkocht of hier gewoon tussen terecht zijn gekomen.
 
Nee die zonder streep lijken mij de leopardus te zijn. Dit is samen met de trilineatus een soort die vaak als julii worden verkocht of hier gewoon tussen terecht zijn gekomen.
De Leonardus zou het best kunnen zijn.
Ik denk dat ze er tussen zijn gekomen, aangezien merendeel wel julli's zijn.
Hopen dat ze maar gewoon met elkaar blijven optrekken.
 
Het lijkt ook wel wat op C. punctatus .....

Lijken ze inderdaad heel erg veel op! De zwarte vlek op de rugvin, en de tekening op de staart.

Wat lijken veel soorten enorm op elkaar..
 
Er zijn veel soorten die erg op elkaar lijken en bijvoorbeeld net uit een ander takje van een rivier komen. De tekening wijkt een klein beetje af en het word (voorlopig) als nieuwe soort gezien. Kijk naar de C. melini groep, die bestaat uit 12 soorten (ongeveer) komen uit aansluitende rivieren en uiteindelijk zal uit DNA onderzoek waarschijnlijk blijken dat een aantal van deze soorten samengevoegd mogen worden. Zoals ook al bij een aantal L nummers is gebeurt.
 

Terug
Bovenaan