Wat is er nieuw

Welke soort garnaal is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pat home 40
  • Startdatum Startdatum
P

Pat home 40

Guest
Kan er iemand vertellen welke garnaal van deze 2 ik heb in men bak,lijken veel op elkaar,maar waar zit het verschil?Lijken veel op elkaar deze 2 soorten
Neocaridina sp. suchi red

Neocaridina Dentatus sinensis red
Iemand ervaring met deze garnalen,stellen deze speciale eisen?voorlopig doen deze het goed,heb er 5 nu🙂
2016-10-30 11.44.45.jpg
2016-10-29 21.51.33.jpg
2016-10-29 21.52.27.jpg

Hoop dat deze foto's wat duidelijk zijn:foto:

nou ff beetje naslagwerk gedaan en lijkt erop dat het vuurgarnalen zijn ofwel de Neocaridina heteropoda var. Red dat ze niet vuurrood zijn kan komen omdat het mannetjes zijn of omdat je uitgeselecteerd garnalen hebt
garnalen kun je het beste in een groepje van 10 of meer houden dan zul je ze beter en vaker zien

Ik denk zo dat er onder die vuurgarnalen ook nog andere kleurvarianten zijn,
hangt misschien ook samen met voeding,leeftijd en soort,mij zien ze er allemaal hetzelfde uit,alleen het kleurverschil dan dat anders is.
Je zal er ook wel hebben die wat groter worden ,die ik heb zou max 3 cm worden.
Ik zal er maar vanuit gaan dat ik vuurgarnalen heb dan😀

onder de vuurgarnalen kunnen verschillende kleuren komen de Neocaridina heteropoda zijn er in vele kleuren varianten die uiteindelijk allemaal van de wildkleur uit zijn gekweekt

onder de vuurgarnalen kunnen verschillende kleuren komen de Neocaridina heteropoda zijn er in vele kleuren varianten die uiteindelijk allemaal van de wildkleur uit zijn gekweekt
ok dank je voor de info,mischien moet ik ze wel paprika geven,voor die felrode kleur,en heb er voorlopig maar 5 ingezet nu 2 dagen omdat hier ook nog 5 corrydoras bijzitten en 6 rasbora galaxy, er zouden er nog bijkunnen maar dan word het misschien teveel voor deze bak,mischien gaan deze garnalen wel kweken,schuilplaatsen genoeg.🙂

Anders dan rood gekleurde vuurgarnalen bestaan natuurlijk niet. Ze danken hun NL naam aan de kleur...

http://garnalen.aquagids.nl/Neocaridina_Heteropoda_Var_Red.html

De laatste van de 2 die je noemt is een synoniem lees ik. Er zijn veel kleurvarianten en ik denk dat het verschil in de kleur zit.

De Sushi die je
Anders dan rood gekleurde vuurgarnalen bestaan natuurlijk niet. Ze danken hun NL naam aan de kleur...

Dat klopt. De bruine variant heet dan ook geen Vuurgarnaal maar deze noemt men vaak de Chocogarnaal. Dan heb je nog de gele die ze Citroentjes noemen. Allemaal komen die voort uit het Vuurtje maar ze heten geen Vuurtjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan