Wat is er nieuw

Welke soort is geschikt voor mijn amazone aquarium?

• Onderwerp starter Onderwerp starter isthisreal
  • Startdatum Startdatum
I

isthisreal

Guest
Hallo,
Ik mijn woonkamer heb ik een terrarium ingericht voor gifkikkers.
Het terrarium heeft een afvoer waardoor het water uit het terrarium in een aquarium loopt. Vanuit dit aquarium wordt 3x per dag water in het terrarium als nevel gesproeid.

Graag zou ik ipv een leeg aquarium een aquarium met vissen plaatsen onder het terrarium. Het gaat om een aquarium van 80x40x35 en graag zou ik het inrichten voor vissen uit het Amazonegebied, passend bij de gifkikkers. Het water is door het doorlopen via het terrarium redelijk zuur met een PH van 5,5 a 6.

Mijn voorkeur gaat uit naar een groepje niet al te grote vissen en ik denk dat ik het leuk vind om 1 soort te houden. Een echte amazone bewoner zou ik ook leuk vinden. Welke soort zou ik goed in dit aquarium kunnen houden? Ik hoor het graag!

Hieronder een afbeelding van mijn stelling nu. Er staat nu een aquarium van 60x30 onder, maar ik heb een van 80x40 klaarstaan.

Mvg
Nick

Re: Welke soort is geschikt voor zuur water?

Hoe warm is het water?

FtmWuD8G

Botia zei:
Hoe warm is het water?
Oh ja, vergeten te vermelden: ca 26 graden. Maar dat zou ik best iets warmer of kouder kunnen zetten

Je zou kunnen kiezen voor de Paracheirodon simulans eventueel gecombineerd met Mikrogeophagus ramirezi.

Let op dit is dus geen Kardinaal tetra (Paracheirodon axelrodi)
paracheirodon_simulans.jpg

5JHnBuTPEE9j7wfyE-C1x5ZIgRY4xhfE.jpeg

De Mikrogeophagus ramirezi wordt als zwak gezien maar bij een Ph van 6 kunnen ze wel 4 jaar worden.

Een bak van 80x40 is voor de deze vissen wel noodzakelijk, en wekelijk een waterverversing van 25%. Temperatuur 26/27 graden.

Zal een mooie combinatie worden kikkers en vissen ik heb ook al met de gedachte gespeeld laat nog wat foto's zien als je klaar bent ik ben benieuwd!

Dank je! Die twee soorten zien er leuk uit!
Als het af is zal ik zeker foto's plaatsen!

Als er nog andere suggesties zijn.. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan