Wat is er nieuw

Welke soort laat planten met rust

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Ik ben voor iemand die een meter-bak heeft, opzoek naar iets van een solitaire bewoner.

Dan iets in de trant van:

- Indische modderkruiper

- Gastromyzon

- Ancistrus teminckii

De Indische modderkruiper graaft zich in en dan bestaat de kans dat de planten los komen.

De Gastromyzon eet van de planten las ik?

De Ancistrus temenckii eet ook van de planten.

Wat ik dus voor diegene zoek, is zo iets als bovenstaande, maar dan dus een soort die de planten met rust laat en die er ook niet van eet.

De eerste twee zijn geen solitaire vissen. De derde blijft van de planten af, mits deze voldoende plantaardige voeding krijgt.

Braadpanmeerval? (Bunocephalus coracoideus)
Eet geen planten. Kan wel evt mini medebewoners opeten, denk aan vuurgarnaaltjes en mini visjes. Graaft zich wel in maar heb nooit meegemaakt dat daardoor planten loskwamen.
Ik vond dit altijd leuke meervallen, het is dat ik nu geen Amerikanen heb... :smitten:

Het mogen ook andere suggesties zijn hoor 🙂

Diegene zoekt gewoon een leuke vis ( of desnoods een paartje), welke zich op de bodem huishouden en die verder voldoen aan boven staande ( eerste post) voldoet.
Dus die de planten met rust laat, er niet van eet en die ze niet uitgraaft ( door zichzelf in te graven bij de plant).

De kuhli vind ik zelf een leuke vis. Vooral als je er een stuk of 8 hebt zie je ze heel regelmatig. Ze wonen soms aan de voet van planten maar planten beschadigen hebben ze bij mij nog nooit gedaan.
zesomeenalgentablet.jpg

Marlene zei:
De kuhli vind ik zelf een leuke vis. Vooral als je er een stuk of 8 hebt zie je ze heel regelmatig. Ze wonen soms aan de voet van planten maar planten beschadigen hebben ze bij mij nog nooit gedaan.

Ik lees bijna overal dat ze zich graag ingraven, ook graag dichtbij de planten.
Maken ze daarmee niet de planten los dan?

Ook las ik zo straks dat ze vrij zwak zijn, klopt dat?

Wat eten ze graag en welk voer is het beste?

Hoe is hun gedrag naar elkaar toe als ze met meerdere gehouden worden?
Geen ruzie of vechterijen of gejaag in de bak naar elkaar toe?

Laten ze andere bewoners met rust?

Ze hebben allemaal een eigen plekje om te wonen. Sommigen in een kier tegen hout of steen, anderen wonen in de wand waar planten tegenaan geprikt zijn en anderen tussen het gras, of wortels. En nee bij mij hebben ze nooit planten losgemaakt.

Ik heb ze al jaren tussen de 8 en 10 jaar. Kuhlis zijn sterk. Overleven soms maanden in een buitenfilter of in een verlaten aquarium met alleen nog een laagje zompig grind. Ze eten van alles, dol op muggenlarven, algentabletjes, gekookte bloemkool of spruitjes, diepvries voer, een beestje dat in het grind leeft. Ik zie ze nooit vechten. Ze kronkelen wat om elkaar heen als ze het zelfde willen eten maar komen daar gezamenlijk uit. Soms als er onweer in de lucht zit gaan ze druk heen en weer zwemmen maar verder kruipen ze. Andere bewoners laten ze met rust. Ook de volwassen garnalen, alhoewel ik geloof dat ze wel een babygarnaaltje lusten als ze het te pakken kunnen krijgen.

Wat is eigenlijk het verdere bestand van degene voor wie je informeert?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan