Welke soort neon tetra?


Yaantje_13

Well-known member
Lid geworden
27 december 2022
Berichten
253
Leeftijd
23
Ik heb dus 10 neon tetra gekocht maar ik heb gelezen dat er veel soorten zijn en meschien heb ik eentje gekocht die lange afstanden moet zwemmen
 

Bijlagen

  • 16737667866793159454849523040875.jpg
    16737667866793159454849523040875.jpg
    476.8 KB · Weergaven: 63
  • 16737668046515990469239066122490.jpg
    16737668046515990469239066122490.jpg
    539.8 KB · Weergaven: 70
Bedoel je dat er verschillende soorten tetra's zijn ipv verschillende soorten neon tetra's?
 
Ik bedoel verschillende neon tetra en ik weet niet welke ik heb
 
Ik heb dus 10 neon tetra gekocht maar ik heb gelezen dat er veel soorten zijn en meschien heb ik eentje gekocht die lange afstanden moet zwemmen
Laat mij raden: gelezen op internet.

Anyway, dit is een klassiek voorbeeld van mensen die blind varen op wat op internet te vinden is en dat dan voor waarheid aannemen.
Helaas voor u is meer dan 50% aan de info op internet onbetrouwbaar en nergens op gebasseerd dan op de eigen fantasie van de websitemaker.

Er is maar 1 soort neontetra en dat geld voor alle levende wezens, je hebt geen snelzwemmende neontetra's en langzaamzwemmende neontetra's
 
Ik bedoel verschillende neon tetra en ik weet niet welke ik heb
De neon tetra is een soort en daar zijn geen anderen van. De neon tetra (Paracheirodon innesi) valt onder het geslacht paracheirodon, waar ook de kardinaal tetra en de blauwe neon, respectievelijk de paracheirodon axelrodi en de paracheirodon simulans, onder vallen. Maar dit zijn dus wel echt andere vissen.

Edit: als je nog verder teruggaat kom je bij de familie en dit zijn de karperzalmen, dit zijn honderden soorten.

Edit2: Het antwoord op je vraag, want daar ben je hier immers voor, is dus dat je de paracheirodon innesi hebt, oftewel te neon tetra:)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt maar als veel op het internet vals is heb ik ook nog een vraag , ik heb nu ook een 25 literbak en die wil ik gaan gebruiken voor een betta maar zou dat kunnen ik ga nog nieuwe planten en decoratie halen
 

Bijlagen

  • 16737782867921063897280126952580.jpg
    16737782867921063897280126952580.jpg
    475.9 KB · Weergaven: 46
Hoi @Yaantje_13
Ik zou je willen adviseren om de site aquainfo.nl ook eens te raadplegen. Daar staan verschillende vissen op, ook de neontetra. Het is een prima site voor de aquariaan.

 
Bedankt maar als veel op het internet vals is heb ik ook nog een vraag , ik heb nu ook een 25 literbak en die wil ik gaan gebruiken voor een betta maar zou dat kunnen ik ga nog nieuwe planten en decoratie halen
Lang niet alles op het internet is vals, er staat super veel hele nuttige info op internet. Aan jou de taak om als je iets leest na te gaan of je er vanuit kunt gaan dat dit klopt. In de basis kun je dat doen door te kijken of er bij het stuk dat je leest een bronvermelding staat, en zo ja dan weet je dus waar de schrijver het op baseert. Daarnaast kun je met de info die je gevonden hebt verder gaan zoeken en het vergelijken met andere info die je over hetzelfde onderwerp gevonden hebt. Als je info op meerdere plekken terugleest en je bijvoorbeeld op sommige plaatsen terug kunt vinden waar de info vandaan komt dan wordt het al veel aannemelijker dat het klopt.

In het kort; ja, het is goed om niet alles zomaar aan te nemen en een kritische onderzoekende houding aan te nemen. Maar het is niet nodig om cynisch, achterdochtig en daarmee afwijzend tegenover internet en haar info te staan.
 
In het kort; ja, het is goed om niet alles zomaar aan te nemen en een kritische onderzoekende houding aan te nemen. Maar het is niet nodig om cynisch, achterdochtig en daarmee afwijzend tegenover internet en haar info te staan.
Misschien is het een idee om enkele voorbeelden van sites te geven waar goede ervaringen mee zijn.
 
Misschien is het een idee om enkele voorbeelden van sites te geven waar goede ervaringen mee zijn.
Ik moet zeggen dat mijn bericht niet alleen gericht was op aquarium informatie, maar meer in het algemeen. Hetzelfde geldt namelijk voor alle info online en offline. Deze manier van informatie verwerken is een vaardigheid en ik geef dus altijd de voorkeur aan dat mensen dit zelf proberen en zichzelf eigen maken. Als ik zeg dat een bepaalde website betrouwbaar is dan is dat namelijk ook maar een stem online.

Uiteraard heeft de ts niet gevraagd om dit geneuzel, en wil die gewoon een antwoord op zijn/haar vraag. Indien ongewenst, sorry voor de vervuiling en lees er vooral overheen.
 
Bedankt maar als veel op het internet vals is heb ik ook nog een vraag , ik heb nu ook een 25 literbak en die wil ik gaan gebruiken voor een betta maar zou dat kunnen ik ga nog nieuwe planten en decoratie halen
Ja een betta kan in een klein aquarium, zijn geen grote zwemmers hebben wel oppervlakte beplanting nodig en een pompje met weinig stroming
 
Mja ik denk dat zelf maar eens iets ga toevoegen op het internepgeneuzel, zijn namelijk wel 2 soorten neon tetras want net als bij onze soort zijn er mannen en vrouwen.
 
Paracheidron inesi en de p.simulans zijn weer iets minder makkelijk te onderscheiden voor de gemiddelde leekšŸ˜‹
 

Terug
Bovenaan