Wat is er nieuw

Welke soort rugzwemmer is dit?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tamara1988
  • Startdatum Startdatum
T

Tamara1988

Guest
Hieronder foto's van de rugzwemmer, sorry voor de slechte kwaliteit en ja ik weet: ik moet mijn raam schoonmaken 😛 (dit doe ik morgen).

Welke soort rugzwemmer is het?

8f21a342-3fd2-4b5f-8add-1cc7ebe8040d_zps2c1481ad.jpg


213cf70f-3a76-42b4-9637-ab3db91016ac_zpscc0dd895.jpg


Alvast dank!
 
Ik vermoed Synodontis nigriventris, maar een betere foto zou handig zijn 🙂
 
Zou het nu maar doen.
Er is Nu niets te zien.
 
Sorry voor de slechte kwaliteit. Ik heb dat stuk raam schoongemaakt, maar er zwerft op dit moment best veel door de bak, morgen wordt deze schoongemaakt. Hieronder twee nieuwe foto's gemaakt met een Nikon camera, wellicht dat deze toch al iets beter zijn (de vorige twee waren met mijn telefoon gemaakt). Helaas laten ze zich ook niet zo goed zien.

Tamara8_zpsb443e48b.jpg


Tamara7_zps4608a632.jpg
 
Oh, ik heb hier drie van (1 is helaas gestorven, waren er eerst 4). Deze heb ik gekocht in twee verschillende winkels en deze deelden mij (bij koop) beide mede dat dit rugzwemmers waren. ze zwemmen ook op de rug.

Als ik vragen mag, waarom zijn het geen leuke vissen voor in de bak? Het klopt, je ziet ze niet vaak, maar is er nog een andere reden?

Ik heb de site bekeken en de mijnen leken veel op:

Synodontis comoensis. Alleen de lengte komt totaal niet overeen. Eentje is vrij klein, ongeveer zo groot als een brokaatbarbeel, en de andere zijn net iets groter als de brokaatbarbeel.

Op de Synodontis nigriventris lijkt mijn visjes ook wel, alleen hebben ze aan de beide kanten van de bek 1 lange voelspriet en een paar kortere en niet allemaal van zo'n lange sprieten.
 
Bertus zei:
Ik heb er ook 4, komen ,savonds te voorschijn, zijn bange vissen.
Dat ligt niet aan de vissen. Ze horen in een school, met 4 stuks voelen ze zich niet op hun gemak.
 
Iemand nog een suggestie welke vis dit is? Ik wil deze vissen namelijk wegdoen, maar ik moet dan wel weten welke vis dit is.

Dankje!
 
Jones zei:
Bertus zei:
Ik heb er ook 4, komen ,savonds te voorschijn, zijn bange vissen.
Dat ligt niet aan de vissen. Ze horen in een school, met 4 stuks voelen ze zich niet op hun gemak.

😉

Ze komen pas als het donker is.
Gaan ze de bak afstruinen,of er nog wat ligt.

Zo gauw het licht wordt,zitten ze in hun schuilplaats.
 
Iemand nog suggesties? Ik weet echt niet welke soort dit is maar zou het wel graag willen weten.

Alvast bedankt!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan