soufstaartje
Well-known member
welke soorten kunnen in koudwater
Dat vind ik heel erg zielig, ��n Panda alleen.Oorspronkelijk geplaatst door ZSjonnie:
Ik heb 1 corydora panda rondzwemmen.
Moet hem ooit nog eens vriendjes geven![]()
Als je bepaalde dingen zoals de temperatuur in de gaten houd, kunnen ze ook bij je goudvissen.
Heey ZSjonnie,Oorspronkelijk geplaatst door ZSjonnie:
Zover ik weet is de optimale temperatuur van c. panda tussen de 22 en 24 graden.
Op aquavisie staat zelfs tussen de 20 en 24 graden.
Mijn aquarium komt nooit onder de 22 graden..
Hoe doe ik dat voor de Corydoras pygmaeus met deze methode? Kunnen die in een kamertemperatuurbak? Het zijn kleine visjes dus wel ideaal voor een niet al te groot aquarium. Maar ik wil ze wel comfortabel hebben, als het niet kan qua natuurlijke leefomgeving dan liever een aeneus of paleatus.Hm. Het is ook bij mij bekend dat C. aeneus en C. paleatus het goed doen in koud water. Als je kijkt naar het verspredingsgebied, dan klopt dat ook: Uruguay, Argentinie. Vooral C. Aeneus heeft een super ruim verspreidingsgebied, ook in gebieden waar de temperatuur 26-27 graden is.
Als je een andere soort corydoras bekijkt, bijvoorbeeld de genoemde C. duplicareus, zie je dat deze voorkomt in de "upper negro", dus rio negro. Die zie ik dus niet 123 fijn leven in 16 graden...
De C. panda trouwens ook niet (upper amazon basin); deze soort is ECHT tropisch (24-26 graden)...
Je zit een topic uit 2010 te kicken..Hoe doe ik dat voor de Corydoras pygmaeus met deze methode? Kunnen die in een kamertemperatuurbak? Het zijn kleine visjes dus wel ideaal voor een niet al te groot aquarium. Maar ik wil ze wel comfortabel hebben, als het niet kan qua natuurlijke leefomgeving dan liever een aeneus of paleatus.
![]()
Corydoras pygmaeus - Dwergpantsermeerval - AquaInfo
Een van de kleinst blijvende Corydoras is de Corydoras pygmaeus, de dwergpantsermeervalwww.aquainfo.nl
Nou ja je quote iemand die in 2014 voor het laatst een berichtje heeft geplaatst op dit forum, ik bedoel maar, verwacht geen reactie van diegene.thx, ik kick het omdat dit het corydoras is. Ik kan er wel weer een nieuwe voor aanmaken volgende keer.