welke steen is dit


P

predator

Guest
Hey iedereen,

Ik had een plaats gevonden in Belgisch Limburg waar er mooie stenen lagen, en heb maar ineens een hele curverbox meegenomen. De stenen liggen overal waar vroeger mijnen waren. Het zijn bijna zwarte stenen die bestaan uit allemaal lagen van een paar milimeter. Eerst dacht ik dat het leisteen was, maar hiervoor is het te slap, je kunt de lagen namelijk gewoon breken met je handen. Weet er iemand wat dit is? Ik hoop dat het een soort steen is, maar het kan ook een soort kool zijn omdat ze dicht bij de koolmijnen liggen. Ik weet eerlijk gezegt niet hoe steenkool er uitziet en hoeveel het weegt, maar de brokken die ik heb wegen toch behoorlijk zwaar. Weet iemand hier wat dit is en of dit in mijn aquarium kan? Ik ga straks ook al eens azijntestje doen en als ik kan vinden hoe ik pic's kan toevoegen zal ik dit ook zeker doen.

Grtzz
 
Ws steenkool.
800px-Coal_lump.jpg
 
Klinkt naar steenkool idd.
Is mooi als je een steenkoolcentrale hebt staan maar zou het niet in je aquarium doen iig! ;)
 
Het ziet er eigenlijk helemaal niet zo uit als op de foto... Blinkt minder, is nog donkerder en het heeft alleen horizontale breukstrepen... Kzal svs eens foto posten, maar staat er rgens op het forum hoe je dat doet?

Grtzz
 
Waarschijnlijk is het toch een leisteensoort, zandsteen of stukken steenkool,
deze liggen op terrils, deze stenen kwamen vrij als mijn gangen of schachten werden gegraven, ook bij het wassen van de steenkool werd deze uitgesorteerd.
 
Ik heb het uiteindelijk toch niet gedaan, te veel risico... En ook veel scherpe kantjes.

Toch bedankt iedereen.
 

Terug
Bovenaan