Wat is er nieuw

Welke stenen geschikt voor betta aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeem
  • Startdatum Startdatum
J

Jeem

Guest
ik wil het aquarium van mijn betta veranderen. Ik heb er nu een paar maanden een stuk hout met planten in maar door het hout is mijn aquarium steeds een stuk vuiler dan voorheen.
Nu wil ik het graag gaan proberen met stenen en daar planten op vast te maken. Maar welke stenen zijn hier voor geschikt?
En moet ik dan nog iets met die stenen doen voordat ik ze in het aquarium plaats?

Lavasteen is erg geschikt om planten op te binden, door de poreusheid kan de plant er (op ten duur) goed aan hechten. zijn tevens stenen die verder niks met de waterkwaliteit doen.

Lavasteen, erg grof/ruw, is wellicht niet de beste combinatie met een langvinnige Betta?

Lavasteen, erg grof/ruw, is wellicht niet de beste combinatie met een langvinnige Betta?

Heb de combinatie zelf gehad en nooit last van gehad.
denk dat dat meer geldt voor vissen die heel snel zwemmen en achter elkaar aanjagen.

Zoals Nicole al aangeeft zou ik erop letten dat er geen scherpe randen of punten aanzitten.

Heb t al gezegd maar bij een Betta zie ik niet zo snel problemen.

de steen die je aangeeft kan, je kan ook even bij een tuincentrum gaan kijken en wat afgeronde stenen kopen, maas/rolkeien bijvoorbeeld.

Heb t al gezegd maar bij een Betta zie ik niet zo snel problemen.

de steen die je aangeeft kan, je kan ook even bij een tuincentrum gaan kijken en wat afgeronde stenen kopen, maas/rolkeien bijvoorbeeld.

Nee ik snap wat u bedoeld maar mijn betta is nogal een vinnen scheurder daarom ben ik wat voorzichtiger. Hij schuurd nergens tegen aan ofz maar hij is gewoon lomp haha.

Misschien een domme vraag maar op wat voor een manier moet ik zon steen schoonmaken voordat ik het in het aquarium zet?

Misschien een domme vraag maar op wat voor een manier moet ik zon steen schoonmaken voordat ik het in het aquarium zet?

Ik zet altijd ff de tuinslang erop en daarna de bak in.

Emmertje warm water en ff afborstelen werkt ook.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan