welke stenen in maanvis-bak?


cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Berichten
473
Locatie
tegelen
Ik ben bezig met het opnieuw opzetten van mijn aquarium.
Er komt veel hout in de bak, maar ik wil ook wat lossen stenen op de bodem leggen. Ik kan alleen geen keuze maken.
Daarom vroeg ik me af, welke stenen hebben jullie in de bakken liggen? :help:
 
Ik vind maaskeien altijd een mooie aanvulling op het hout.

Die heb ik zelf overigens niet.

Ik neem meestal zelf hele bergen mee uit Oostenrijk (zo ook dit jaar)
 
Maaskeien of Moraine keien allebei circa 40cent per kilo bij het tuincentrum.

Maaskeien.
QSS9f1EiMdJ24AglJ67JaR5eFGXAGfYU.jpeg


Moraine keien
Moranekeien_rond.jpg


Aad nu weet ik waarom de bergen in Oostenrijk steeds kleiner worden. :D
 
Botia zei:
Maaskeien of Moraine keien allebei circa 40cent per kilo bij het tuincentrum.

Aad nu weet ik waarom de bergen in Oostenrijk steeds kleiner worden. :D

Dat is gezichtsbedrog omdat Nederland steeds hoger wordt door mijn stenen hahaha
 
Bovenstaande stenen zijn allemaal erg geschikt voor een aquarium met maanvissen. Ze zijn rond en glad net als in het leefgebied van maanvissen. Alle stenen met scherpe kanten zijn ongeschikt net als stenen die kalk kunnen afgeven. Maanvissen leven namelijk in zacht zuur water.

Ik heb zelf ook ronde maaskeien in mijn maanvisaquarium. Ook wat grotere stenen. Wel voorzichtig neerleggen om glasbreuk van de bodem te voorkomen.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Wat in Oostenrijk ligt, Zijn mij een beetje te zwaar.
Wat het was weet ik niet meer, wel dat het goed zwaar was.
 
Ik ga eens rond kijken of ik hier in de buurt Mexicaanse beach pebbles kan krijgen.
Anders worden het maaskeien, is eigenlijk ook het goedkoops aangezien ik zo goed als aan de maas woon.
 
Meeste tuincentra hebben dat wel alleen niet echt goedkoop,betaalde zelf iets van een euro per kg.
Vind ze net wat sjieker staan vergeleken met de maaskeien ;)
 
Ik wil het liefs een kleur en vorm als gaat om keien. Bij maaskeien is dit ook wel mogelijk maar dat is veel uitzoek werk, aangezien stenen op het droge misschien op elkaar lijken en dan vervolgens onder water net iets anders kleuren
 
Moraine keien hebben als ze nat zijn een warme bruine kleur. En dat is net wat fraaier dan Maaskeien.
 

Terug
Bovenaan