Welke stenen ?


ibbe

Well-known member
Lid geworden
29 juni 2011
Berichten
340
Locatie
België
Hallo,

Ik heb een aquarium van 120 op 40 op 50.
Met planten lukt het bij mij niet echt goed, ik ben dus van plan om wat meer met hout en stenen te gaan werken, hout heb ik al genoeg, maar nu is de vraag welke stenen ?
Het is de bedoeling om vanuit een hoek een 'stapel' te maken, zodat er allemaal holen en verstopplekken ontstaan zeg maar.
Nu zoek ik een soort steen die meevalt in prijs en waarmee ik dit mooi kan doen.
Ik had zelf al gedacht aan zwarte leisteen of drakensteen (ohko stone) ik heb al stenen maar ik ben vergeten welke soort :s
Hopelijk kan iemand me helpen

Grtz
Ibbe
 
Je zou kunnen kijken naar belgisch breuksteen of lavastenen ;) die zijn qua aanschaf erg goedkoop en gewoon bij de intratuin etc per kilo te krijgen ;)
 
Ardenner breuksteen, mooi, goed te stapelen en kost niks!!! Bij bijvoorbeeld tuinland. Verhaal komt me trouwens bekend voor!! Haha planten deden het bij mij ook slecht.... Vervolgens een bak met veel hout en nu een plantloze bak met alleen steen... Een genot!!
 
ik heb wat verdergezocht op die breuksteen, nu is de keuze tussen basalt breuksteen en doornik breuksteen, enig idee welke het beste zou zijn ?
 
Degene die jij het mooiste vindt :)
 
Het is uiteindelijk toch ardenner geworden, moet ik nu nog met iets rekening houden als ik ze in het water zet ? Ik ga ze natuurlijk eerst eens goed kuisen.
 
ps: Kan ik de stenen gewoon op het zand plaatsen ?
 
Eerst piepschuim op de bodem dan de stenen en dan zand.... Anders kunnen de stenen omvallen als een vis graaft.
 
Wel dat is juist het probleem, het is niet de bedoeling dat het aquarium heelemaal leeg wordt gehaald
 
Alleen het stuk waar de stenen komen... Even zand opzij schuiven....
Als je een paar losse stenen neerlegd is het niet zo'n probleem, maar bij een stapel moet je toch echt voorzichtig zijn. Als er een steen valt en tegen het raam tikt ben je verder van huis. Heb zelf 90 kilo erin en was nog niet gemakkelijk ;)
 
ok, gewoon een stuk piepschuim zonder er iets aan te doen ?
 
Ik heb ook Ardenner breuksteen in mijn grote bak en niets eronder. Heb geen stapels erin liggen, zoals Renate wel heeft. Ik doe de stenen ook redelijk wat in het grind, geeft voor mijn gevoel wat meer natuurlijke indruk. Als je gaat stapelen, zou ik er wel wat onder doen, om eventuele puntbelasting af te vangen.
 
Idd gewoon een stuk piepschuim.... Hoeft verder niks bijzonders mee gedaan te worden..
 
ok, ik weet wat te doen deze week, bedank ! :D
 

Terug
Bovenaan