Wat is er nieuw

Welke sterkte luchtpomp?

Corydorasfan

Well-known member
Lid geworden
25 december 2012
Hallo,

Bij onze nieuwe stelling willen we gebruik maken van lucht om te filteren. Mijn vraag is nu hoeveel liter lucht per uur ik nodig heb om ongeveer 20 bakken een flinke doorstroming te geven?

Iemand vertelde mij eens dat zij een luchtpomp had welke 100 Liter per minuut pompte, hierop had ze 30 luchtfilters/sponsfilters en 40 bruisstenen. Dit was wel een beetje het maximum dat erop kon. Ik denk dus dat als je een pomp hebt van ongeveer 50/75 liter per minuut je wel goed zit.

een tijdje geleden stond er bij "http://www.vancranenbroek.com/" een rote luchtpomp te koop

zoiets

F1uz2BhxC1fcjYhr10H3zMBt_V0VSDHH.jpeg

Hoeveel liter inhoud hebben die 20 bakken dan?

De stelling die we nu hebben kon met 30 Liter per minuut. Dan ga ik nu voor 50-75 per minuut

Nitto is een goed merk weet ik nu. Weet iemand nog een luchtpomp die niet zoveel herrie maakt en ook van een goede kwaliteit is?

De nieuwe stelling heeft dan minder bakken dan de huidige?

Meer bakken 😉. Ik zal zo even een soort van bouwtekening posten

Zo, eerst wou ik het anders doen, maar deze nieuwe stelling heeft een laag extra, zou eerst de bakken in de breedte doen maar nu toch de meeste in de lengte.

De grote bak rechtsbovenaan hoeft niet op lucht te draaien, daar zit een eheim potfilter aan.

29785735832532553.jpg

Graag wil ik de grotere bakken een flinke stroming hebben, houden de corydorassen wel van 😉

Corydorasfan zei:
Meer bakken 😉. Ik zal zo even een soort van bouwtekening posten

Ah,zie dat je je vorige post hebt aangepast met de liters per minuut... 😉

Ik ben voor een superfish air blow 50, ik kan deze voor 40 euro ophalen. Neemt niet zoveel stroom en ik heb al goede ervaringen gehad met de superfish koiflow 30. Het geluid is niet geruisloos maar 45 dba is in een garage te doen 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan