Wat is er nieuw

Welke stromingspompen voor 240*70*90cm aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dutchman68
  • Startdatum Startdatum
D

Dutchman68

Guest
Welke stromingspompen voor een 240*70*90cm aquarium kan ik het beste gebruiken.

Ik heb er nu ��n van 600L per uur in het midden van het aquarium. Die staat op de voorruit gericht.

En ik heb 2 oceanrunners 3500 liter per uur (opvoerpompen) die links en rechts onder de achterwand vandaan komen en over de bodem stromen.

De pomp van 600L stelt eigenlijk niets voor....

Ik vind dat er te weinig stroming is, vuil blijft op de bodem liggen en de plantjes bewegen alleen een beetje in de buurt van de opvoer pompen.

Ik zie de co2 belletjes ook vrij vlot het water oppervlak bereiken.

Wat is het advies hier in.

MVG,

Nico

Wat een enorme bak!
Totaal geen ervaring met zulke afmetingen maar misschien een kwestie van nog 2 fikse stromingspompen ieder aan een kant hoger in de bak bv.

Met de juiste plaatsing van de stromingspompen en een goede afzuiging van het filter zou je een end moeten komen. De 7600l/u die je nu hebt en ook al zou het de helft zijn(3800l/u stroming), goed gericht kan een hoop water verplaatsen.

Een stromingspomp van 600 l/u gaat weinig doen in je aquarium.

Ik denk dat herplaatsen van je opvoerpompen zeker wat moet uitrichten.

Naast de capaciteit van zo'n pomp is ook de diameter van de uitstroommonding of hoe dat precies heet van belang trouwens.
Had hier een Eheim stromingspomp van 1800 liter/uur waarvan de uitstroom breed was en die bracht het water half nog niet in beweging dan een 600 liter/uur pompje van Tetra met een veel kleinere uitstroming.

ik heb hier 3 opvoerpompen zitten in mijn 2.1m. de duwt het water uit aan de achterkant van links naar rechts op de helft van de hoogte van de bak, de andere aan de voorkant van links naar rechts, ook op de helft van de hoogte van de bak en de derde met een spraybar. Mijn filter zit aan de rechterkant, dus alles wordt naar de filter geduwd. Hier lijkt me dat voldoende maar ik heb wel wat zweefvuil in de bak door de vele beweging van het water. Ga daardoor ook nog een externe filter plaatsen binnenkort. Probeer eens je stroming pompen van de ene kant van je bak naar de andere kant te laten blazen. (naar je filter toe) en ook in het midden van de hoogte van de bak, want mij lijkt 3500l/u pompen sterk genoeg om van de ene kant naar de andere kant te blazen zodat het de hele hoogte van je bak meeneemt en dan ook geen vuil op de grond achterlaat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan