Wat is er nieuw

Welke tapijtplant

jasonvanc

Well-known member
Lid geworden
22 november 2019
Leeftijd
19
Hoi
ik heb een vraagje, ik zou graag een mooi tapijtje willen maken in mijn aquarium maar ik weet niet zo goed welken
het is een superfish home 60 en ik voeg vloeibare co2 toe, ik heb zelf zitten kijken naar het Dwergparelkruid maar ik ben bang dat die meer licht/co2 nodig heeft.
weet iemand een mooi makkelijk tapijt plantje?

Groetjes Jason

Monte Carlo heeft behoorlijk wat licht en CO2 nodig (echte CO2, niet de 'vloeibare').

Sagittaria subulata doet het prima onder wat minder licht. Maar dit vormt geen dicht tapijt.

Alternanthera reineckii Mini blijft bij goed snoeien vrij laag en wordt vrij dicht. Maar ook deze heeft wel voldoende licht en CO2 nodig.

Hoi
ik heb een vraagje, ik zou graag een mooi tapijtje willen maken in mijn aquarium maar ik weet niet zo goed welken
het is een superfish home 60 en ik voeg vloeibare co2 toe, ik heb zelf zitten kijken naar het Dwergparelkruid maar ik ben bang dat die meer licht/co2 nodig heeft.
weet iemand een mooi makkelijk tapijt plantje?

Groetjes Jason
mooie makkelijk tapijtplantjes bestaan alleen icm een goede belichting, CO2 in gasvorm, goede voeding en het liefst een soil.
HC gaat met je huidige specs niet lukken.
Enige wat misschien zou lukken is Micranthemum Monte Carlo, Eleocharis Mini of een Marsilea.
maar dan wel met een goede bodem en complete voeding

Welk van deze 3 plantjes is het makkelijkste? Onder de bodem zit een levende voedingsbodem, de voeding is een complete voeding met co2 ijzer etc

Oke is er een kans dat als ik een monte carlo er bij zet dat dan alles dood gaat vanwegen dat de monte carlo veel co2 gebruikt?

marsilea is het het minste high tech. doet het eigenlijk altijd wel, maar groeit ook het traagste van alle opties. lilaeopsis is ook uitgesproken gemakkelijk maar ook weer relatief traag. MC is niet moeilijk en groeit wel snel.

in volgorde van gemakkelijk naar moeilijk:
Marsilea, , lilaeopsis, Micranthemum monte carlo, Helianthmum tennelum (echinodorus tennelus), Glossostigma elantinoides, eleocharis sp mini, hemianthus callichtroides.

utricularia graminifolia doet het soms wel, onder ook vrij basic omstandigheden, maar is soms ook onmogelijk aan de praat te krijgen. beetje lastig te kwalificeren daardoor.
je kunt een tapijtje laten groeien van cryptocoryne parva, maar dan moet je dan 10 jaar de tijd voor nemen. je hebt nog elantine hydropiper maar die is vrij lastig en niet echt standaard verkrijgbaar. verder kun je ook altijd nog vals spelen met mos op steentjes, of riccia fluitans, maar die heeft dan weer meer licht nodig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan