Wat is er nieuw

Welke thee?

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Ik heb wel eens geëxperimenteerd met Rooibos om mijn water te kleuren, maar lees nu her en der ook dat een gewoon bakkie (biologische) English Breakfast ook een optie is om blackwater te maken? Krijg ik dan geen last van hele wakkere vissen ivm de cafeïne die daar in zit? En zo niet, hoeveel thee voeg ik dan toe op hoeveel liter water?

Thee in je aquarium?
Nooit geweten dat dat kon.
Laat staan welke dan.

Rooibos en zwarte thee, beiden biologisch worden veel gebruikt, maar ook Catappa bladeren of elzenproppen, hoeveel zou je even mee moeten experimenteren in een paar weken tijd.

Edit,
Er zijn ook blackwaterpowders te koop.

Een beetje turf in je filter verkleurt het water ook wel maar beinvloed ook de kh en de gh.

Ik heb wel eens geëxperimenteerd met Rooibos om mijn water te kleuren, maar lees nu her en der ook dat een gewoon bakkie (biologische) English Breakfast ook een optie is om blackwater te maken? Krijg ik dan geen last van hele wakkere vissen ivm de cafeïne die daar in zit? En zo niet, hoeveel thee voeg ik dan toe op hoeveel liter water?
In thee noemen ze het Theïne. Ik gebruikte altijd Jacob Hooij bilologische thee.

https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/jacob-hooy-rooibos-thee-500gr.htm
je moet zelf uitvinden hoe donker je het water wil natuurlijk. Maar het effect is niet langdurend natuurlijk.

Catappa heb ik al en elzenproppen hadden qua kleur echt 0,0 effect, vandaar dat ik verder kijk. Turf heb ik ook wel gebruikt, maar daar ben ik om duurzaamheidsredenen geen groot fan van en mijn water kleurde er ook niet door...

Het wordt sowieso pure thee, want al die rare smaakjes doe ik niet aan. 😊 Maar dan ga ik het ook eens met zwarte thee proberen. @Fozzy: Heb je alleen rooibos van dat merk gebruikt of ook zwarte thee?

Catappa heb ik al en elzenproppen hadden qua kleur echt 0,0 effect, vandaar dat ik verder kijk. Turf heb ik ook wel gebruikt, maar daar ben ik om duurzaamheidsredenen geen groot fan van en mijn water kleurde er ook niet door...

Het wordt sowieso pure thee, want al die rare smaakjes doe ik niet aan. 😊 Maar dan ga ik het ook eens met zwarte thee proberen. @Fozzy: Heb je alleen rooibos van dat merk gebruikt of ook zwarte thee?
ik heb alleen ervaring met de rooibos. Die kleurt het water enigszins Rood/Bruin.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan