Welke thermometer ?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Ik heb nu zo'n standaard thermometertje,. zo'n ronde glazen met zuignap.

Alleen vind ik hem soms moeilijk af te lezen.

Het is maar net vanaf welke hoek je erin kijkt,.. soms moet ik echt 3x kijken voordat ik het goed af kan lezen.
Soms vraag ik me af of het wel een betrouwbare meting is dan.
Als ik er vanaf een hoek in kijk scheelt het bijvoorbeeld bijna een hele graad als dat ik er van de voorkant in kijk als ik het aflees.

Zijn er eventueel andere simpele thermometers die makkelijker/beter af te lezen zijn dan een ronde glazen thermometer?

Moet wel een simpel iets zijn.
Ik hoef geen dure toeters en bellen.
Dus geen thermo-gun of zo'n thermometer waarin batterijen moeten die dan onderwater in het aquarium zitten.
Vind dat niet zo'n veilig idee.

Er zijn vast wel thermometers van glas met zuignap die makkelijker af zijn te lezen en die betrouwbaar/goed zijn?
 
Ik vind die van Sera ideaal.

DHCirfRtDpLW_MOx3Rw7EmgelgQYRRWI.jpeg
 
Ik heb die van Juwel, die een beetje lijkt op die van sera. Ik had hem in september gekocht, en nu is het zuignapje stijf en plakt hij niet meer............. Hij is goed af te lezen, maar ik moet wel weer op zoek naar een nieuw zuignapje.
 
Of een Sera nemen Daan, de mijne is al ruim 10 jaar oud en plakt nog steeds prima.
 
Als we het hebben over betrouwbaar dan denk ik dat je altijd wel en afwijking zult vast stellen. Neem 10 van 1 merk en alle 10 zullen denk ik een andere temp weergeven. Ik denk ook dat het vaak niet op een halve graad aan zal komen;)
 
Ik heb die van Juwel, die een beetje lijkt op die van sera. Ik had hem in september gekocht, en nu is het zuignapje stijf en plakt hij niet meer............. Hij is goed af te lezen, maar ik moet wel weer op zoek naar een nieuw zuignapje.

Heb je hem niet toevallig wat te dicht bij de verwarming hangen?
Dat heb ik wel eens gehad met de zuignapjes van een filtertje.
 
Bedankt allemaal.

Ik ga dezelfde als Ton proberen.
Deze heb ik laatst zien hangen in een winkel.

Zo'n digitale wil ik liever niet.
Dan heb je een batterij in het water ( wel afgeschermd, maar toch) en dat vind ik niet zo'n veilig idee.
 
Als we het hebben over betrouwbaar dan denk ik dat je altijd wel en afwijking zult vast stellen. Neem 10 van 1 merk en alle 10 zullen denk ik een andere temp weergeven. Ik denk ook dat het vaak niet op een halve graad aan zal komen;)

Klopt helemaal. En waarom zou het exact moeten??
Een graadje meer of minder maakt het verschil ook niet.
Het is puur controle of de verwarming het nog naar behoren doet.

Ik heb voor dat doel, dan ook gewoon een plakstrip. Niet exact. Maar wel handig.

Als ik het echt eens exact wil weten, hang ik er wel ff een gecertificeerde kwik thermometer in. :oops:
 
Die van Biljoenblik heb ik ook en het zijn de nauwkeurigste thermometers die ik tot nu toe heb gehad. Enige verschil is dat ik ze voor minder dan 2 euro per stuk uit China haal via Aliexpress of Ebay.
 
Ik heb uiteindelijk voor die gele van Sera gekozen.

Deze bevalt mij prima :)
 
Ik heb er ook een paar in gebruik en die bevallen prima. Ik heb ze toevallig gratis gekregen van een buur die met de bakken is gestopt dus voor die prijs wil ik ze best gebruiken;)
 
Ik heb er ook een paar in gebruik en die bevallen prima. Ik heb ze toevallig gratis gekregen van een buur die met de bakken is gestopt dus voor die prijs wil ik ze best gebruiken;)

Hahaha, ja,.. dat zou ik dan ook doen :)

Ik schrok wel van de prijs,.. maar dat is bij elke winkel weer anders.

Had hem ook online kunnen bestellen, maar ik wou hem gelijk hebben,.. dus dan maar wat meer betalen :)
 

Terug
Bovenaan