welke type led lamp

P

Prismaland

Guest
Goedenavond,

Ik heb een vraag over ledverlichting in mijn aquarium.
Ik wil hier nieuwe en betere led verlichting voor kopen zodat mijn planten goed gaan groeien
alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Nu ben ik wezen kijken naar wat verschillen de led lampen.

Jbl solar natur 44 watt
hvp gold line / retroline
aquatlantis easy led 2.0 895mm

Ik lees ook veel op het forum over jmb lampen is dit wellicht een beter optie?

Wat is jullie mening over de volgende lampen in een beplante bak van 100x40 x50 ? Ook zou ik graag advies willen over de hoeveelheid lampen die ik dan in de bak moet hangen. In de winkel hebben ze het steeds over 1 hier heb ik mij twijfels over.
Hoor het graag.
 
Je hebt een plantenbestand, zo neem ik aan. Je zou je af kunnen vragen wat de deze planten nodig zijn om een optimale groei mogelijk te maken. Dat bepaald namelijk je lichtvraag. En het speelt natuurlijk ook nog een rol welke levende have je hebt. Zelf heb ik drie JMB balken boven een Juwel Rio 180, een meterbak dus. Maar het gaat hier dan om een bak met intensief licht vragende planten. Dat kan bij jouw heel anders zijn.
 
Maak zelf ook gebruik van de balken van JMB (3) Maar zoals Benvo al aangeeft verschilt het nogal met wat voor planten bestand je wilt gaan werken.

Dit hieronder heb ik allemaal met JMB balken gemaakt.

Even een idee om te laten zien dat je er van alles mee kan :)
20200312_173654-01.jpeg
20171007_172831-01.jpeg
 

Bijlagen

  • 20180510_221929-01.jpeg
    20180510_221929-01.jpeg
    85.1 KB · Weergaven: 101
De aquatlantis zou ook redelijk onbegrenst moeten zijn qua plant mogelijkheden.
Jbl geen ervaring mee, net als de goldline van hvp.
Maar als in de goldline dezelfde leds zijn verwerkt als in de normale strips zou ik die links laten liggen, ik was er niet echt kapot van..
 
Kwa Planten ga ik helemaal over nieuw beginnen. Als ik begin met 2 jmb ledbalken mocht het niet genoeg zijn kan ik me oude led lamp kleur wit er nog bij pakken is dat een optie ?
En hoe zit het met de dim schema's is het een keer aan op een parentage of varieert het de hele dag ?
 
Terug
Bovenaan