F
Fishy303
Guest
Ik twijfel tussen twee plantjes, namelijk:
De Ceratopteris siliquosa ( Eikenbladvaren, de fijnbladige variant), of de Hygrophila difformis ( Vaantjesplant).
Over de Ceratopteris siliquosa lees ik eigenlijk geen nadelen, het zou een heel gemakkelijke plant zijn.
Klopt dat, of heb ik wat over het hoofd gezien?
Van de Hygrophila difformis heb ik gelezen dat deze de neiging heeft om naar het licht toe te groeien en dat de plant dus soms niet recht tegen de achterkant groeit, indien je hem daar wilt plaatsen ( achtergrondplant).
Ook las ik dat de Hygrophila difformis, soms erg bevattelijk is voor algen, en dus vaak als eerste last van de algen heeft.
Beide planten vind ik erg mooi, maar ik kan maar ��n soort houden, omdat er maar ruimte is voor nog ��n plantje.
Ik zoek een gemakkelijke achtergrond plant, fijnbladig.
Moet wel een beetje een achtergrondplant zijn en moet hoog worden.
Ik heb in het aquarium 1x T8 van Sylvania, dus niet super veel verlichting.
Wel zit er standaard een reflector ingebouwd, in de kap.
Verder vind ik het mooi als de plant enigszins recht groeit, dus niet naar het licht toe.
Dan groeit de plant dus eigenlijk scheef en dat vind ik niet zo mooi staan.
Welke plant kan ik beter kiezen?
De Ceratopteris siliquosa, of de Hygrophila difformis?
Wat is jullie ervaring met bovengenoemde planten?
Ik heb vroeger de Limnophila sessiliflora gehad.
Een heel leuk plantje.
Maar ook deze had bij mij de neiging om naar het licht toe te groeien, waardoor de plant dus scheef groeide.
Dat leek erg raar.
De Ceratopteris siliquosa ( Eikenbladvaren, de fijnbladige variant), of de Hygrophila difformis ( Vaantjesplant).
Over de Ceratopteris siliquosa lees ik eigenlijk geen nadelen, het zou een heel gemakkelijke plant zijn.
Klopt dat, of heb ik wat over het hoofd gezien?
Van de Hygrophila difformis heb ik gelezen dat deze de neiging heeft om naar het licht toe te groeien en dat de plant dus soms niet recht tegen de achterkant groeit, indien je hem daar wilt plaatsen ( achtergrondplant).
Ook las ik dat de Hygrophila difformis, soms erg bevattelijk is voor algen, en dus vaak als eerste last van de algen heeft.
Beide planten vind ik erg mooi, maar ik kan maar ��n soort houden, omdat er maar ruimte is voor nog ��n plantje.
Ik zoek een gemakkelijke achtergrond plant, fijnbladig.
Moet wel een beetje een achtergrondplant zijn en moet hoog worden.
Ik heb in het aquarium 1x T8 van Sylvania, dus niet super veel verlichting.
Wel zit er standaard een reflector ingebouwd, in de kap.
Verder vind ik het mooi als de plant enigszins recht groeit, dus niet naar het licht toe.
Dan groeit de plant dus eigenlijk scheef en dat vind ik niet zo mooi staan.
Welke plant kan ik beter kiezen?
De Ceratopteris siliquosa, of de Hygrophila difformis?
Wat is jullie ervaring met bovengenoemde planten?
Ik heb vroeger de Limnophila sessiliflora gehad.
Een heel leuk plantje.
Maar ook deze had bij mij de neiging om naar het licht toe te groeien, waardoor de plant dus scheef groeide.
Dat leek erg raar.