Wat is er nieuw

Welke van deze L nummers kunnen in mijn bak ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Ik heb een mooi beplante Ferplast Dubai 100 van 1 meter lengte op 40cm diepte en 50cm hoogte.

Deze visbezetting zit er nu in:

5 maanvissen.
3 Diamant gourami vrouwen (zijn te koop).
4 Kaap lopez.
4 Pauwooggrondels.
4 Corydora Goldstripe.
3 Corydora Sterbai.
1 Corydora Schwartzi (is te koop).
1 Corydora Paleatus (is te koop).
4 guppy's (zijn te koop).
5 otocinclus Cocoma.
5 otocinclus Vitata.
2 Betta vrouwen (zijn te koop).
1 Betta man.

Ik ga me morgen een 2de bak halen van 60cm lang op 40cm diep op 55cm hoog.

Ik zou graag deze L nummers (meervallen) aanschaffen.

Rineloricaria sp L010a
LDA-33 Snowball pleco.
LDA19 oftewel L340 omdat deze echt wel 1 van de kleinste is.
L046 maar hier twijfel ik sterk aan.

Ik zou van elk 1 of 2 stuks willen,kan ik deze houden in mijn bakken mits de visbezetting verdeeld word over de beide bakken ?

Zijn deze genoemde 3 soorten meervallen degene die de planten met rust laten ?

Ik heb al meerdere keren gelezen en gehoord dat de L010a de planten zeker met rust laat maar ben niet zeker of de andere 2 soorten hierboven omschreven of die ook de planten met rust laten.

Indien er 1 of meerdere soorten de planten niet met rust laten willen jullie dan zo vriendelijk zijn om de soorten hieronder te vernoemen die wel de planten met rust laten waarvoor dank.

De LDA33/Snowball pleco in ieder geval niet, want die wordt erg groot en heeft minimaal een aquarium van 1,5m nodig. De beide Hypancistrus soorten (L340 en L46) moeten op relatief hoge temperaturen gehouden worden, dus dat gaat niet samen met de cory's (behalve de sterbai).

Ik zou voor 1 soort L-nummer kiezen en dan meerdere vissen. Ik merk bij mijn eigen vissen (ik heb nu 4 verschillende soorten) dat dit ook gewoon groepsdieren zijn, die het gezelschap van soortgenoten zeer op prijs stellen (als ze met meer zijn, zijn ze actiever en minder schuw en ze zoeken elkaar duidelijk op). Je moet er alleen wel een groot genoeg aquarium voor hebben, zodat de ze ruimte hebben om elkaar te ontlopen als ze dat willen.

Bedankt dus de L46 en de L340 zouden perfect kunnen met de Sterbai's en dan kunnen de Goldstripe's in de andere bak die ik morgen ga halen.

Dus de L010a kan dan wel ? want die heb je niet vernoemt.

Is de L134 ook een mogelijkheid want dat is 1 van de meest zoniet de meest geliefde L nummer en die heeft ook een enorm mooi kleurenpatroon.

De L010a moet volgens mij wel kunnen. Het wordt afgeraden om L-nummers uit dezelfde familie bij elkaar te houden omdat die kunnen kruisen (omdat ze broedzorg hebben is de kans veel groter dat de jongen het in een gezelschapsbak overleven dan bij andere soorten en het is nu al zo'n zooitje bij de L-nummers dat niemand op nog meer hybrides zit te wachten). De L46 en L340 zijn beide Hypancistrus soorten, dus die kun je eigenlijk niet bij elkaar houden.

Maar je doet je vissen er een groter plezier mee om 1 of 2 soorten te nemen en dan bv 2 of 3 vissen van dezelfde soort, dan een hele L-nummer verzameling te beginnen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan