Welke variant honinggourami?


Lid geworden
13 maart 2022
Berichten
7
Leeftijd
22
Hoi,

Ik heb vorige maand een koppel honinggourami’s aangeschaft. Nu ben ik benieuwd welke variant ik heb. Ik heb naar wat foto’s online gezocht maar ik kon geen gelijksoortige varianten vinden.

Dankje

Nathan

Man

image.jpg

Vrouw
image.jpg
 
Ik denk de goudgoerami
 
Volgens mij komt de dorsale vin niet overeen. Bij de goudgourami is deze redelijk smal en bij die van mij niet.

Edit: spelling
 
De diklip gourami dan? Lijkt er ook wel op
 
bovenste honginggoerami gold (man?)
onderste honinggoeramie wildkleur ( geslacht mogelijks vrouw, )
 
bovenste honginggoerami gold (man?)
onderste honinggoeramie wildkleur ( geslacht mogelijks vrouw, )
Qua geslachten denk ik ook man en vrouw. De dorsale vin is bij de bovenste puntig en bij de onderste rond. Ik dacht ook al aan de gold variant, maar ik zie geen enkele tint geel in hem.

Edit: Terwijl ik wat foto’s was aan het bekijken zag ik deze foto van een vrouwelijke dwerg gourami die wel heel erg veel op die van mij lijkt.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    233 KB · Weergaven: 78
zijn colisa chuna
geen laila s
 
Het zijn geen dwerg goerami's, de latijnse naam voor dwerg goerami' is 'colisa lalia'. Voor honing goerami's is de latijnse naam 'colisa chuna'.
Ik ben bang dat de winkel mij 1 honing gourami en 1 dwerg gourami heeft gegeven dan. Het vrouwtje lijkt als 2 druppels water op een wildkleur dwerg gourami vrouw. Ik merk de laatste tijd op dat het vrouwtje het mannetje domineert en er soms achter gaat zwemmen. Wat moet ik nu doen?
 
Ik ben bang dat de winkel mij 1 honing gourami en 1 dwerg gourami heeft gegeven dan. Het vrouwtje lijkt als 2 druppels water op een wildkleur dwerg gourami vrouw. Ik merk de laatste tijd op dat het vrouwtje het mannetje domineert en er soms achter gaat zwemmen. Wat moet ik nu doen?
Misschien even een filmpje posten? Ik kan het niet goed zien als ze onder de drijfplanten verstopt zitten :)
 
Ik kon geen heldere video’s maken maar hier een betere foto.
 

Bijlagen

  • 652E3079-7F56-45AF-A304-6377E04B21EE.png
    652E3079-7F56-45AF-A304-6377E04B21EE.png
    4.4 MB · Weergaven: 85
Net bij de winkel geweest en ze hebben me inderdaad een dwerggourami vrouw meegegeven. Morgen ga ik naar de winkel om ze in te ruilen voor een vrouwelijke honinggourami. Nu zitten ze als koppel zonder andere bewoners (buiten garnalen) en ik vroeg mij af of het verstandig was om 2 vrouwtjes mee te nemen zodat ik 1m/2v heb?
 
Ik kon geen heldere video’s maken maar hier een betere foto.
Is het niet deze dan? Gelet op de stip bij de staart
Net bij de winkel geweest en ze hebben me inderdaad een dwerggourami vrouw meegegeven. Morgen ga ik naar de winkel om ze in te ruilen voor een vrouwelijke honinggourami. Nu zitten ze als koppel zonder andere bewoners (buiten garnalen) en ik vroeg mij af of het verstandig was om 2 vrouwtjes mee te nemen zodat ik 1m/2v heb?
Dat zou kunnen, ligt ook aan de grootte van je bak
 
Kan je helaas uit ervaring mededelen dat honing goerami's niet een perfecte combi zijn met garnalen. Ook volwassen garnalen waren niet veilig, wat niet paste maakten ze wel passend 😑
 

Terug
Bovenaan