Wat is er nieuw

Welke verlichting voor mijn meterbakkie?

Henny

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 januari 2010
Leeftijd
66
Bij mijn meterbakkie zit 1 ledbuis van Sera. Met controller zodat ik zonsop en ondergang kan regelen.
Maar ik wil graag een lamp waarvan ik ook de kleuren ook zelf kan instellen.
De Chihiros die ik op de Lido had beviel goed, maar ik lees graag jullie ervaring met andere merken om te vergelijken voordat ik een keuze maak.

Sorry, daar kan ik je niet mee helpen. Mijn verlichting is behoorlijk basic en dat vind ik prima zo. Weinig eisende planten, met lage verlichting is makkelijker stabiel en algenvrij te houden....

Sorry, daar kan ik je niet mee helpen. Mijn verlichting is behoorlijk basic en dat vind ik prima zo. Weinig eisende planten, met lage verlichting is makkelijker stabiel en algenvrij te houden....
Dat heb ik op de tweemeter ook en dat is ook prima, maar ik wil in dit bakkie ook weer zulke mooie rode Cryptocoryne nori als in de Lido

Ik heb op mn 350L 2x de Aquatlantis Easy LED Universal RGBW Ultra. Samen met de bijbehorende Ori controller. Werkt prima. Deze zat standaard bij mn bak, maar is dus ook los te verkrijgen.

Een andere waar ik zeer door ben verrast, is de Tetra Lightwave. Ik moest op mn 35L bakje een simpele nieuwe verlichting en kwam per toeval op de Lightwave uit. Geeft mooi helder wit licht en je kan m dimmen. mn echinodorussen doen t er prima op.

Ow, ik lees nu dat je de kleur wilt aanpassen 🙂. De Tetra is dus niet aan de orde.

Ik heb op mn 350L 2x de Aquatlantis Easy LED Universal RGBW Ultra. Samen met de bijbehorende Ori controller. Werkt prima. Deze zat standaard bij mn bak, maar is dus ook los te verkrijgen.
Die ga ik eens bekijken, bedankt.

Ik heb al een aantal jaar Fluval Aquasky 2.0 draaien op twee bakken. Die zijn op vier kanalen (RGBW) in te stellen via een app. Voor mijn toepassing (weinig tot geen planten) ben ik er erg tevreden mee. Makkelijke lampen in gebruik. Voordeel: relatief (!) betaalbaar. Nadeel: niet iedereen wil op een app aangewezen zijn voor de besturing.

Voor bakken met een grote lichtbehoefte is er ook de Plant 3.0 van hetzelfde bedrijf. Geen ervaring mee zelf, maar als je veel licht nodig hebt is die lamp hetzelfde idee maar dan beter, zeg maar. Met extra kleurkanalen ook.

Ohw, ik zie nu dat ze tegenwoordig van de Aquasky ook al een 3.0 hebben. Ik loop achter.

Ik heb al een aantal jaar Fluval Aquasky 2.0 draaien op twee bakken. Die zijn op vier kanalen (RGBW) in te stellen via een app. Voor mijn toepassing (weinig tot geen planten) ben ik er erg tevreden mee. Makkelijke lampen in gebruik. Voordeel: relatief (!) betaalbaar. Nadeel: niet iedereen wil op een app aangewezen zijn voor de besturing.

Voor bakken met een grote lichtbehoefte is er ook de Plant 3.0 van hetzelfde bedrijf. Geen ervaring mee zelf, maar als je veel licht nodig hebt is die lamp hetzelfde idee maar dan beter, zeg maar. Met extra kleurkanalen ook.
Nog eentje om te bekijken.Thanks
Ohw, ik zie nu dat ze tegenwoordig van de Aquasky ook al een 3.0 hebben. Ik loop achter.
ja heb ik al gevonden, maar weinig lumen hoor. Denk dat dit voor dit aquarium te weinig is. Wil echt wat meer plantensoorten proberen.

Mijn lamp heeft een 60 opties qua kleur en slider voor intensiteit in de app, evenals schema of handmatige bediening. Maar ik wil niet de aanname doen dat die zo 123 binnen budget is :daisy:

Mijn lamp heeft een 60 opties qua kleur en slider voor intensiteit in de app, evenals schema of handmatige bediening. Maar ik wil niet de aanname doen dat die zo 123 binnen budget is :daisy:
Ik heb besloten opnieuw voor de Chihiros te gaan, die beviel me goed en past in het budget.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan