Welke verlichting???

coenb

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2009
Berichten
778
Locatie
Huissen
Ik stap over van een Malawi bak naar een ZA bak (<- link). Nu moet ik nadenken over de verlichting. Ik ga de bak waarschijnlijk vullen met Wildkamp zand, heb ik goede ervaringen mee (suggesties zijn welkom).

Ik heb momenteel een profilux 3 met 2 simu-stick led balken en 2 JMB African cichlid led balken. Wat raden jullie aan???
 
zou je het niet makkelijker vinden om alles van 1 merk te hebben? lijkt mij praktischer.

JMB african cichlid lijkt mij 10.000k lampen (blauw/koudwit).

voor een echte Z-A vind zijn gele lampen mooier (3000-4000k)

misschien dat 7000k lampen met RGB lampen erbij die je geel laat uitstralen ook een mooi effect gaat geven.
 
Zou alleen een rgb er eventueel bij doen, 10.000K kan wat blauw lijken..
Maar als je dat juist mooi vind zou ik het zo houden.

Gebruik je een led control voor je profilux?
 
Ik heb nu nog Malawi er in zitten vandaar de JMB African Cichlid led's. Denk inderdaad dat de 10000K te "licht" zijn.
Zou het gaaf vinden als er GHL (Mitras) Leds zijn die een mooie kleur geven, dus moet ik zoeken rond de 4000K?
 
Mijn bak is 300*75*65 (waterhoogte)...

Ik zit eraan te denken om naast mijn 2 (90cm) GHL mitras simu sticks nog 4 stuks 60 cm Daylight led bars toe te voegen.

Ik kies voor kleine ledbars ipv 2 grote omdat ik dan beter kan variëren met de locatie van de verlichting. De 60 cm hebben een vermogen van 33 Watt.

Heeft iemand ervaring met deze LED's en heb ik dan voldoende/ te veel licht voor een bak met maanvissen?
 
Heb vandaag mijn Led's besteld. Ben benieuwd hoe het licht gaat worden. Zal hier te zijner tijd wat foto's posten.

Wordt GHL Mitras Daylight
2* 33W 60 cm
2* 39W 80 cm
2* 95 cm simu stick

Aangestuurd via een profilux 3T, ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan